Overzicht

Checklist voor een behoefte onderzoek

  • 5 januari 2016
Om erachter te komen of uw doelgroep net zo enthousiast is over een nieuw product of dienst, is een behoefte onderzoek noodzakelijk. Een behoefte onderzoek brengt exact de wensen en behoeften van uw doelgroep in kaart zodat u daar uw producten of diensten op kunt aanpassen of de communicatie richting deze doelgroep kunt afstemmen. Wat […]

Concertgangers liefst naar kleine zalen

  • 4 januari 2016
Concertgangers gaan het liefst naar optredens in kleine zalen (zoals Paradiso of 013). 52% bezoekt het liefst een concert van dergelijke omvang. 40% gaat liever naar een concert in een grote zaal (zoals Ziggodome). 7% geniet het meest van een stadion-concert. Dit blijkt uit marktonderzoek van Multiscope onder ruim 4100 Facebook-gebruikers die hebben aangegeven regelmatig […]

Zes op de tien Nederlanders hebben slaapprobleem

  • 23 december 2015
Een goede nachtrust is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Een derde van de Nederlanders loopt daardoor weleens vermoeid rond. De helft van de Nederlanders wordt normaal gesproken minimaal één keer per nacht wakker. Ruim zes op de tien Nederlanders hebben een slaapprobleem. De meest voorkomende problemen zijn snurken, zweten en slapeloosheid. Dit blijkt uit marktonderzoek van […]

Multiscope beoordeeld met een 8,3

  • 17 december 2015
2015 loopt op zijn eind en de jaaroverzichten schieten als paddestoelen uit de grond. Speciale aandacht voor het jaaroverzicht van Facebook die alle belangrijke momenten in een mooi filmpje samenvatte. Bij Multiscope kijken we tevreden terug op 2015 met onderzoeken voor vaste- en nieuwe opdrachtgevers. Deze tevreden opdrachtgevers beoordelen Multiscope met een 8,3. We zijn […]

Waarom marktonderzoek ook in 2016 belangrijk is

  • 16 december 2015
Met het einde van 2015 in zicht wordt de balans opgemaakt en vooruit gekeken naar 2016. Marktonderzoek speelde bij marketeers in 2015 wederom een cruciale rol en ook in 2016 is er een belangrijke rol voor marktonderzoek weggelegd. Wij verwachten zelfs dat marktonderzoek in 2016 nóg belangrijker gaat worden: 1. De consument bepaalt steeds meer […]

Het toekomstperspectief van de tablet

  • 15 december 2015
Merken als Apple, Samsung en Lenovo hebben last van dalende tablet verkopen in 2015. Een belangrijke reden kan de sterke smartphone markt zijn. Smartphones worden immers groter en krachtiger. Daardoor neemt de smartphone steeds meer functies van de tablet over. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor de toekomst van de tablet in Nederland? De resultaten uit […]

Social media cijfers 2015

  • 14 december 2015
Ook in 2015 vonden er verschuivingen plaats in de sociale media profielen van Nederlanders. Facebook is, net als voorgaande jaren, de grote winnaar. De sociale netwerken LinkedIn en YouTube volgen op een respectievelijke derde en vierde plaats. De grootste stijger in de top 10 ten opzichte van 2014 is Pinterest. Het aantal profielen in Nederland […]

WhatsApp neemt rol Facebook over

  • 10 december 2015
Facebook is het grootste en meest gebruikte social media netwerk. Toch krijgt Facebook steeds meer concurrentie van WhatsApp. Nederlanders delen steeds bewuster berichten, foto’s en video’s. Persoonlijke gebeurtenissen delen zij vaker met een kleinere, specifieke groep via WhatsApp. Facebook wordt hierdoor steeds meer een verzameling van grote levensgebeurtenissen en algemene, nieuwswaardige of grappige linkjes naar […]

Digitalisering van de consument

  • 9 december 2015
Ook in november was er weer veel aandacht in de media voor onderzoeken van Multiscope. Uit de Smart Media Monitor bleek onder meer dat de Wii nog steeds onder de meeste Nederlandse tv’s staat en dat van de nieuwe generatie consoles de PlayStation 4 veruit het populairste is ten opzichte van haar concurrenten. Ook de […]