Overzicht

De consument on demand

  • 2 november 2015
De maand oktober stond bij Multiscope in het teken van de Smart Electronics Monitor. Dit rapport geeft onder andere inzichten in het gebruik en gedrag van de Nederlandse consument op het gebied van verschillende mediadiensten. Zo bleek de online kiosk Blendle al een half miljoen Nederlandse gebruikers te hebben. Netflix doet het nog een stuk […]

Trends in mediadiensten en slimme elektronica

  • 27 oktober 2015
Op 15 oktober is de Smart Electronics Monitor verschenen. Het onderzoek naar slimme elektronica en mediadiensten. In het rapport worden de resultaten van ongeveer 50 apparaten en mediadiensten, zoals smart tv, audiostreamers, gameconsoles, video on demand diensten, muziek streamingsdiensten en e-bookplatformen gepresenteerd. Het rapport geeft een compleet inzicht in bekendheid, bezit, gebruik, profiel, tijdsbesteding en […]

Passieve e-booklezer wordt vergeten

  • 21 oktober 2015
Het gebruik van online (streaming) mediadiensten is sterk in opkomst. Spotify en Netflix zijn de bekendste voorbeelden. Uit de Smart Electronics Monitor van Multiscope blijkt dat ook Blendle en Uitzending Gemist flink aan de weg timmeren. Vorig jaar was er uitbreiding in het aanbod van online mediadiensten met de lancering van Elly’s Choice (2014), Bliyoo […]

De Smart Electronics Monitor is beschikbaar

  • 15 oktober 2015
Vandaag heeft Multiscope de Smart Electronics Monitor gelanceerd. Het onderzoek naar slimme electronica en mediadiensten. In het rapport worden de resultaten van ongeveer 50 apparaten en mediadiensten, zoals smart tv, Apple TV, Playstation 4, Netflix, Spotify, Bliyoo en RTL XL gepresenteerd. De 60 pagina tellende Smart Electronics Monitor van Multiscope geeft een compleet inzicht met […]

Half miljoen Nederlanders hebben Blendle

  • 15 oktober 2015
Ongeveer 500.000 Nederlanders hebben een account bij Blendle. Dit aantal gaat verder groeien. De huidige gebruikers zijn enthousiast en verwachten Blendle evenveel of zelfs vaker te gaan gebruiken. Blendle- gebruikers zijn nu nog vooral hoogopgeleide mannen. Dit blijkt uit de Smart Electronics Monitor; een marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 7.400 Nederlanders. Ongeveer 500.000 consumenten met […]

Helft tv-tijd voor reguliere zenders

  • 8 oktober 2015
Het televisiescherm blijft centraal in Nederlandse huishoudens. De komende jaren verwachten bijna alle tv-bezitters de televisie evenveel of zelfs meer te gaan gebruiken. De toepassing van de televisie gaat echter veranderen. De tv wordt minder gebruikt voor het kijken van reguliere televisie uitzendingen en meer ingezet voor online streamingdiensten. De smart tv speelt hierin een […]

Nederlander continu online

  • 6 oktober 2015
Dat Nederlanders massaal WhatsApp gebruiken, onderzochten we vorige maand al. Nu blijkt ook dat we massaal op vakantie internet gebruiken en er zelfs rekening mee houden als we een vakantie boeken. Naast online activiteiten op vakantie bleek ook dat online shoppen steeds belangrijker wordt. Zo bleek uit onderzoek dat Nederlanders het liefst hun pakketje op […]

5 tips om respondenten te werven

  • 5 oktober 2015
Als u uw eigen klanten, achterban of fans wilt benaderen voor een online enquete, wilt u uiteraard een zo hoog mogelijke respons. Wij hebben een jarenlange ervaring in het benaderen van ons panel maar ook bestanden van onze klanten. Om een hoge respons te krijgen dient de enquete zelf natuurlijk respondentvriendelijk te zijn. Maar ongewenste […]

Netflix in één op de vijf huishoudens

  • 1 oktober 2015
Netflix heeft ongeveer 1,3 miljoen aansluitingen in Nederland. Bijna één op de vijf huishoudens (17%) heeft een abonnement op Netflix. Deze gebruikers maken intensief gebruik van Netflix. Voor hen is het een belangrijk en veelgebruikt alternatief voor traditioneel tv kijken. Toch blijven consumenten rondkijken naar alternatieven, zoals Popcorn Time. Dit blijkt uit de Smart Electronics […]