Overzicht

Hoe optimaliseerde QiZiNi haar verpakkingen?

  • 14 juli 2015
QiZiNi is een specialist in broodjes, wraps, panini’s, tosti’s, salades etc. voor onderweg of thuis. QiZiNi is onder andere herkenbaar aan de driehoekvormige sandwiches die vaak verkrijgbaar zijn bij tankstations. Multiscope werd ingeschakeld voor een verpakkingsonderzoek omdat QiZiNi graag de nieuwe verpakkingsoncepten van sandwiches en broodjes wilde testen. Daarvoor werd gebruik gemaakt van het Multiscope […]

Vijf tips voor positioneringsonderzoek

  • 9 juli 2015
Bedient u met uw product de grote massa, of bent u eerder een niche-speler? Wilt u gezien worden als de absoluut best presterende (differentiatiestrategie) of juist liever als de gewoon goedkoopste binnen uw speelveld (lage-kosten-strategie)? Dit zijn positioneringsvraagstukken: welke plaats neem ik in (of wil ik gaan innemen) binnen de productcategorie. Wij geven u graag […]

Festivalgangers willen acceptabele prijzen voor drank

  • 7 juli 2015
Drie kwart van de Nederlandse festivalgangers vinden – naast de line up – acceptabele prijzen voor drank het belangrijkste bij een festival. De top 3 wordt aangevuld met schone toiletten (57%) en de aanwezigheid van gratis kraanwater (55%). Dit blijkt uit marktonderzoek van Multiscope onder 3.825 Facebook gebruikers die aangegeven hebben één of meerdere Nederlandse […]

We verspillen te veel papier en onzekerheid bij Nederlanders

  • 3 juli 2015
Ook in de maand juni was Multiscope regelmatig in het nieuws. Zo bleek uit onderzoek in opdracht van Ricoh dat de helft van de gemaakte printjes weggegooid worden of zelfs op de printer blijven liggen. Het onderzoek over de impact van de vliegrampen leverde ook opmerkelijke resultaten op. Zo bleek dat ruim de helft van […]

Vier op de tien gepensioneerden leven soberder

  • 24 juni 2015
Veertig procent van de gepensioneerden leeft soberder, nadat men met pensioen is. Sommige gepensioneerden moeten zelfs een bijbaantje nemen om het pensioen aan te vullen. Volgens hen is het dus terecht dat vier op de tien Nederlanders zich zorgen maken over het pensioen. De helft van de Nederlanders denkt niet genoeg te ontvangen om de […]

Vijf tips voor naamsbekendheidonderzoek

  • 23 juni 2015
Naamsbekendheid is vaak de eerste stap om producten of diensten succesvol aan de man te kunnen brengen. Belangrijk dus om te weten welk deel van uw doelgroep uw naam of merk kent. Ook het effect van marketingcampagnes is vaak uit te drukken in (stijging van) naamsbekendheid. Meten dus!We geven graag vijf tips waar u uw […]

Zijn uw klanten wel tevreden?

  • 19 juni 2015
Het uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoek is voor veel organisaties een grote uitdaging. Bij voorkeur wordt klanttevredenheidsonderzoek dan ook continu uitgevoerd om het effect van veranderingen te monitoren. Dit maakt klanttevredenheidsonderzoek een kostbare investering om uit te besteden. Met Socratos kun u zelf klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren. Dit bespaart u kosten: u heeft alles in eigen beheer en controle […]

Nederlanders onzeker over vliegen door vliegrampen

  • 9 juni 2015
Nederlanders zijn onder de indruk van de vliegramp met de MH17 en het neerstorten van het toestel van German Wings eerder dit jaar. Desondanks gaan Nederlanders na deze rampen nog steeds met het vliegtuig. Alleen denkt men er nu wel meer over na voor men gaat vliegen. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder […]

Het Multiscope B2B panel

  • 8 juni 2015
Dus u wilt onderzoek doen onder Nederlanders werkzaam in het onderwijs? Of onder beslissers op het gebied van HR? Wij selecteren de gewenste doelgroep snel en (kosten)efficiënt voor u uit ons panel. Multiscope heeft een consumentenpanel van ruim 100.000 panelleden. Uiteraard hebben we hierbij achtergrondgegevens als leeftijd, geslacht, opleidingsniveau en inkomen in kaart. We registeren […]