Overzicht

Het Multiscope Consumentenpanel

  • 20 mei 2015
Bij Multiscope is uw online marktonderzoek in goede handen. We begeleiden u van A tot en met Z in het proces of nemen enkele delen van dit proces voor u uit handen. Eén van deze onderdelen is de verzorging van het veldwerk. Met het Multiscope consumentenpanel (meer dan 140.000 leden) beschikken we over één van […]

Aantrekkelijk onderzoek met Socratos

  • 6 mei 2015
Uw doelgroep wordt overspoeld met marketing- en communicatie-uitingen. Om met uw online onderzoek op te vallen in dit digitale geweld is het essentieel om een aantrekkelijke vragenlijst te hebben. Socratos, software voor online marktonderzoek, biedt diverse mogelijkheden om onderzoek aantrekkelijk en interactief te maken. Met een aantrekkelijke vragenlijst verhoogt u immer de respons. Meer plezier […]

Eén op de tien smartphoneschermen stuk

  • 6 mei 2015
Eén op de vijf smartphonebezitters loopt rond met mankementen aan zijn of haar toestel. De meest voorkomende mankementen zijn schade aan het scherm, een snel leeglopende batterij of niet goed functionerende knoppen of schuifjes. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.013 Nederlandse consumenten. Eén op de vijf smartphones heeft mankementen Op dit moment […]

Consument ziet liever een zelfrijdende auto dan Uber

  • 1 mei 2015
Airbnb en Uber zijn bedrijven die tegenwoordig de media behoorlijk in haar greep houdt. Of deze diensten ook daadwerkelijk toegepast worden in de praktijk was een vraagstuk die Multiscope graag wilde beantwoorden met behulp van marktonderzoek. De resultaten zijn verrassend en zorgde voor veel media aandacht. Negen op de tien consumenten hebben nog nooit gebruik […]

5 handige tips voor een verpakkingsonderzoek

  • 29 april 2015
De verpakking van uw product is voor uw klant vaak de eerste indruk van uw product. Een eerste indruk kunt u maar één keer maken, dus een goede verpakking is essentieel voor uw product. Naast design is ook gebruiksgemak en de juiste informatie op de verpakking van belang. Verpakkingsonderzoek helpt hierin de juiste keuzes te […]

Nederlandse deeleconomie stroef op gang

  • 23 april 2015
Bedrijven als Uber en Airbnb zijn veelvuldig in het nieuws. Desondanks delen Nederlanders niet graag hun spullen. Negen op de tien consumenten heeft nog nooit diensten of producten geleend, gebruikt of aangeboden via een online netwerk. Het risico dat het kapot gaat, dat spullen niet teruggebracht worden en het gedoe met afspraken zijn de belangrijkste […]

Marktonderzoek was nog nooit zo voordelig

  • 16 april 2015
In mei en juni kunt u in de Marktpeiler een vraag mee laten lopen voor € 199,- per vraag. U kunt meerdere vragen mee laten lopen in het omnibus onderzoek van Multiscope. Multiscope verzorgt maandelijks een omnibus onderzoek onder 1.000 Nederlandse consumenten. Het is de makkelijkste manier om marktonderzoek uit te voeren. U kunt al […]

Laat de zelfrijdende auto maar komen!

  • 9 april 2015
Nederlanders zijn bekend met de zelfrijdende auto en staan hier positief tegenover. Vooral bij vermoeidheid, in woon-werkverkeer, op de snelweg en in de file lijkt het voor consumenten een ideaal vervoersmiddel. Daarbij zien consumenten het als een mogelijkheid om onder invloed ‘achter het stuur’ te kruipen, maar wel mét een rijbewijs. Dit blijkt uit marktonderzoek […]

Inzicht in de vrijetijdsbesteding van uw klant

  • 8 april 2015
Multiscope heeft een consumentenpanel van ruim 100.000 panelleden tot haar beschikking. Uiteraard hebben we hierbij achtergrondgegevens als leeftijd, geslacht, opleidingsniveau en inkomen in kaart. Op die manier kunnen we goed inzoomen op subgroepen. Wist u ook dat we van een groot deel van het panel ook hun vrijetijdsbesteding in kaart hebben? We weten welke hobby’s […]