Overzicht

De Hypotheker winnaar in onderzoek financiële sector

  • 18 juni 2024
De Hypotheker is de grote uitblinker in een onderzoek binnen de hypotheeksector. De partij scoort het hoogst op de waardestrategieën ‘beste proces’, ‘beste product’ en ‘beste service’ én heeft de beste positionering. Dit blijkt uit Uitblinkers Financiële Sector, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. De Hypotheker beste positionering Een goede positionering moet […]

De fysieke winkel gaat winnen

  • 14 juni 2024
Hans van Tellingen heeft een duidelijke mening: stenen winkels gaan winnen. Maar hoe dan? Die vraag stelden wij hem in de zeventiende aflevering van de Innoshow. Hans vertelt hoe hij al jaren onderzoek doet in deze branche, wat er te lezen is in de boeken die hij heeft geschreven en wat volgens hem de toekomst is […]

Hét consumentenonderzoek in de branche voor touroperators

  • 14 juni 2024
Eind 2023 is de Nationale Benchmark Touroperators uitgekomen. Dit is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de markt voor touroperators in Nederland. De Nationale Benchmark Touroperators vergelijkt de grootste touroperators van Nederland aan de hand van maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook […]

‘Beste product’ belangrijkst bij aankoop woonbranche

  • 13 juni 2024
Nederlanders vinden het ‘beste product’ het belangrijkst wanneer zij iets kopen bij een winkel in de woonbranche. Vergeleken met andere subbranches is service belangrijker in de keukenbranche. Prijs is belangrijker in de tuinbranche. Dit blijkt uit Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders. ‘Beste product’ het belangrijkst De marktwensen brengen de […]

Grote verschillen klanttevredenheid dagattracties

  • 11 juni 2024
Er zijn grote verschillen tussen de klanttevredenheid van de grootste attractieparken, dierentuinen en aquaria van Nederland. Toverland en Hoenderdaell scoren de hoogste NPS. SEA LIFE en Dolfinarium de laagste. Over het algemeen zijn bezoekers van attractieparken meer tevreden dan die van dierentuinen en aquaria. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig […]

De ontwikkelingen in de markt voor domotica in Nederland

  • 7 juni 2024
Vandaag lanceert Multiscope de achtste editie van de Smart Home Monitor, hét grootste en langstlopende marktonderzoek in Nederland. Dit rapport geeft inzicht in het bezit en gebruik van smart home consumentenproducten in Nederland. Smart home wordt ook wel domotica of huisautomatisering genoemd. De cijfers en resultaten van bijna 20 smart home producten en meer dan […]

Auping uitblinker in onderzoek woonbranche

  • 6 juni 2024
Auping heeft de beste positionering in de woonbranche. Winkels in de slaapbranche positioneren zich het best en winkels in de keukenbranche het slechtst. Bouwmarkten GAMMA, Praxis en Karwei scoren nagenoeg gelijk op de positioneringscriteria. Dit blijkt uit Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders. Auping grote winnaar Een goede positionering moet […]

81% laat onderhoudsbeurt e-bike uitvoeren

  • 5 juni 2024
Ruim vier op de vijf bezitters (81%) van elektrische stadsfietsen liet in 2023 een basisonderhoudsbeurt uitvoeren. Dit is een daling van 6%-punt ten opzichte van een jaar eerder. Fietsenwinkels voerden het meeste onderhoud uit (67%). Dit blijkt uit de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.500 Nederlanders. Daling basisonderhoudsbeurt De meeste elektrische […]

Scores van kledingwinkels in één benchmark rapport

  • 4 juni 2024
Vandaag introduceren we de Nationale Benchmark Kledingwinkels. Dit rapport is een grootschalig onderzoek onder bijna 5.200 consumenten en bevat de meest recente informatie over reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor kledingwinkels. Wat kunt u verwachten? Kledingkopers kiezen steeds meer voor fast fashion. Fysieke winkels hebben het moeilijk omdat het […]