Diensten

Unieke inzichten uit het grootste onderzoek naar restaurantketens

  • 21 maart 2025
De Nationale Benchmark Restaurantketens is het grootste onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor restaurantketens. Het rapport geeft inzicht in maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de […]

Exclusieve marktinzichten over de positionering van verzekeraars

  • 14 maart 2025
Uitblinkers Verzekeraars is het grootste positioneringsonderzoek in de verzekeringssector. Het onderzoek analyseert en beoordeelt de positionering van meer dan 70 verzekeraars aan de hand van talrijke criteria. We hanteren het waardestrategiemodel van Treacy en Wiersema als basis voor dit onderzoek. Bovendien toetsen we of de gekozen positionering van de verzekeraars daadwerkelijk aansluit bij de behoeften […]

De meest recente cijfers over beweging, ontspanning en supplementen

  • 12 maart 2025
De Healthy Lifestyle Monitor is het grootste onderzoek naar beweging, voeding, supplementen, stress en ontspanning in Nederland. In het onderzoek zijn 5.305 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd. Deze groep is daarmee representatief voor de Nederlandse bevolking. Het rapport bevat de meest recente informatie over de marktomvang, producten, merken, retailers, ketens en bestedingen in de […]

Nieuwe inzichten over Nederlandse energieleveranciers

  • 20 januari 2025
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de Nationale Benchmark Energieleveranciers. Een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor energieleveranciers. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van ruim 4.500 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? De ontwikkelingen op de energiemarkt zijn in een stroomversnelling gekomen. Veranderende behoeften […]

Hét onderzoek naar de status van domotica in Nederland

  • 17 januari 2025
In juni 2024 kwam de Smart Home Monitor uit. Dit is een grootschalig marktonderzoek naar het bezit en gebruik van smart home consumentenproducten in Nederland. Steeds meer apparaten in huis zijn verbonden met het internet. Het is tegenwoordig mogelijk om een slimme speaker naar de afspraken in je agenda te vragen of via een app […]

Hét onderzoek naar de uitblinkers in de foodretail

  • 13 januari 2025
Uitblinkers Foodretail is een onderzoek naar organisaties in de foodretail met de beste positionering. In het rapport worden de marktposities van meer dan 70 supermarkten, bakkerijen, speciaalzaken en online foodretailers met elkaar vergeleken aan de hand van het onderzoeksmodel Treacy en Wiersema. Bovendien toetsen we of de gekozen positionering van de winkelformules daadwerkelijk aansluit bij […]

Kledingwinkels in Nederland vergeleken in nieuw onderzoek

  • 10 januari 2025
In juni is de Nationale Benchmark Kledingwinkels uitgekomen. Dit rapport vergelijkt de grootste fysieke en online kledingwinkels van Nederland aan de hand van maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de lancering van dit rapport hebben […]

Alles over de prestaties van autoverzekeraars in Nederland

  • 23 december 2024
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de Nationale Benchmark Autoverzekeringen. Een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor autoverzekeringen. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 4.600 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? De markt voor autoverzekeringen is in het afgelopen decennium steeds transparanter geworden. […]

Een blik op de wereld van touroperators

  • 2 december 2024
Vandaag lanceert Multiscope de nieuwe editie van de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, geboekte reizen, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor touroperators. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 6.600 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? Na een aantal magere coronajaren, concurrentie van online reisbureaus en consolidaties […]