Diensten

Hét onderzoek naar de status van domotica in Nederland

  • 17 januari 2025
In juni 2024 kwam de Smart Home Monitor uit. Dit is een grootschalig marktonderzoek naar het bezit en gebruik van smart home consumentenproducten in Nederland. Steeds meer apparaten in huis zijn verbonden met het internet. Het is tegenwoordig mogelijk om een slimme speaker naar de afspraken in je agenda te vragen of via een app […]

Hét onderzoek naar de uitblinkers in de foodretail

  • 13 januari 2025
Uitblinkers Foodretail is een onderzoek naar organisaties in de foodretail met de beste positionering. In het rapport worden de marktposities van meer dan 70 supermarkten, bakkerijen, speciaalzaken en online foodretailers met elkaar vergeleken aan de hand van het onderzoeksmodel Treacy en Wiersema. Bovendien toetsen we of de gekozen positionering van de winkelformules daadwerkelijk aansluit bij […]

Kledingwinkels in Nederland vergeleken in nieuw onderzoek

  • 10 januari 2025
In juni is de Nationale Benchmark Kledingwinkels uitgekomen. Dit rapport vergelijkt de grootste fysieke en online kledingwinkels van Nederland aan de hand van maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de lancering van dit rapport hebben […]

Alles over de prestaties van autoverzekeraars in Nederland

  • 23 december 2024
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de Nationale Benchmark Autoverzekeringen. Een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor autoverzekeringen. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 4.600 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? De markt voor autoverzekeringen is in het afgelopen decennium steeds transparanter geworden. […]

Een blik op de wereld van touroperators

  • 2 december 2024
Vandaag lanceert Multiscope de nieuwe editie van de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, geboekte reizen, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor touroperators. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 6.600 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? Na een aantal magere coronajaren, concurrentie van online reisbureaus en consolidaties […]

Scores van vakantieplatformen in één benchmark rapport

  • 29 november 2024
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de Nationale Benchmark Vakantieplatformen. Een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor vakantieplatformen. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 5.200 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? Vakantieplatformen hebben in het afgelopen decennium een stormachtige groei doorgemaakt en bieden […]

Attractieparken en dierentuinen vergeleken op 14 prestatie-indicatoren

  • 27 november 2024
In april is de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen uitgekomen. Dit rapport vergelijkt de grootste attractieparken en dierentuinen van Nederland aan de hand van maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de lancering van dit rapport […]

Hét onderzoek naar de optimale positionering van financiële dienstverleners

  • 22 november 2024
Uitblinkers Financiële Sector is een onderzoek naar organisaties in de financiële sector met de beste positionering. Het onderzoek geeft een compleet overzicht van de markt met als basis een grootschalig onderzoek onder ruim 5.200 consumenten. In het rapport worden de marktposities van meer dan 50 banken, hypotheekadviseurs en -verstrekkers, kredietverstrekkers en beleggingspartijen met elkaar vergeleken […]

De beste formules in de woonbranche uitgelicht

  • 23 oktober 2024
Uitblinkers Woonbranche is een grootschalig onderzoek naar organisaties in de woonbranche met de beste positionering onder ruim 5.700 Nederlanders. In het rapport worden de marktposities van meer dan 50 bouwmarkten, woonwinkels, slaapwinkels, keukenzaken, badkamerzaken en tuincentra met elkaar vergeleken aan de hand van het onderzoeksmodel van Treacy en Wiersema. Bovendien toetsen we of de gekozen […]