Diensten

Alles over de prestaties van autoverzekeraars in Nederland

  • 23 december 2024
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de Nationale Benchmark Autoverzekeringen. Een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor autoverzekeringen. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 4.600 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? De markt voor autoverzekeringen is in het afgelopen decennium steeds transparanter geworden. […]

Een blik op de wereld van touroperators

  • 2 december 2024
Vandaag lanceert Multiscope de nieuwe editie van de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, geboekte reizen, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor touroperators. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 6.600 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? Na een aantal magere coronajaren, concurrentie van online reisbureaus en consolidaties […]

Scores van vakantieplatformen in één benchmark rapport

  • 29 november 2024
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de Nationale Benchmark Vakantieplatformen. Een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor vakantieplatformen. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 5.200 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? Vakantieplatformen hebben in het afgelopen decennium een stormachtige groei doorgemaakt en bieden […]

Attractieparken en dierentuinen vergeleken op 14 prestatie-indicatoren

  • 27 november 2024
In april is de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen uitgekomen. Dit rapport vergelijkt de grootste attractieparken en dierentuinen van Nederland aan de hand van maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de lancering van dit rapport […]

Hét onderzoek naar de optimale positionering van financiële dienstverleners

  • 22 november 2024
Uitblinkers Financiële Sector is een onderzoek naar organisaties in de financiële sector met de beste positionering. Het onderzoek geeft een compleet overzicht van de markt met als basis een grootschalig onderzoek onder ruim 5.200 consumenten. In het rapport worden de marktposities van meer dan 50 banken, hypotheekadviseurs en -verstrekkers, kredietverstrekkers en beleggingspartijen met elkaar vergeleken […]

De beste formules in de woonbranche uitgelicht

  • 23 oktober 2024
Uitblinkers Woonbranche is een grootschalig onderzoek naar organisaties in de woonbranche met de beste positionering onder ruim 5.700 Nederlanders. In het rapport worden de marktposities van meer dan 50 bouwmarkten, woonwinkels, slaapwinkels, keukenzaken, badkamerzaken en tuincentra met elkaar vergeleken aan de hand van het onderzoeksmodel van Treacy en Wiersema. Bovendien toetsen we of de gekozen […]

De ontwikkelingen op gebied van duurzaam wonen

  • 16 oktober 2024
In februari is de vierde editie van het Duurzaam Wonen rapport uitgekomen. Dit rapport geeft inzicht in behoefte, bestedingen, bezit, houding, intentie en kennis op het gebied van duurzaam wonen in Nederland. De cijfers en resultaten van meer dan 50 duurzame producten, aanpassingen, merken en aankoopkanalen staan in dit onderzoek. Sinds de lancering van dit rapport […]

Lancering nieuw onderzoek fastfoodmarkt

  • 11 oktober 2024
Vandaag lanceert Multiscope een nieuw rapport: de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor fastfoodketens. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 7.200 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? Het aantal fastfoodzaken is in de afgelopen vijf jaar sterk gegroeid. Gevestigde ketens breiden […]

Alles over de prestaties van koffie- en lunchketens in Nederland

  • 7 oktober 2024
Vandaag lanceert Multiscope een nieuw rapport: de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor koffie- en lunchketens. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 5.000 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? Het aantal koffiezaken en lunchrooms is in de afgelopen vijf […]