Diensten

De recente ontwikkelingen in de e-bike markt

  • 23 september 2024
Begin 2024 kwam de E-bike Monitor uit. Dit is een grootschalig marktonderzoek naar elektrische fietsen, elektrische scooters en licht elektrische voertuigen in Nederland. Deze voertuigen zijn in toenemende mate te zien in het straatbeeld. Daarnaast stijgt de populariteit van deze vervoermiddelen in diverse doelgroepen. Dit rapport geeft een duidelijk overzicht van bezit, gebruik en de […]

Hét onderzoek naar de beste autoverzekeraars in Nederland

  • 20 september 2024
De Nationale Benchmark Autoverzekeringen is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, leveranciers, termijnbedrag, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor autoverzekeraars. De Nationale Benchmark Autoverzekeringen vergelijkt de grootste autoverzekeraars van Nederland aan de hand van veertien prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke prestatie-indicatoren in […]

Nieuwe inzichten in de hotelmarkt

  • 5 september 2024
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor hotelketens. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van ruim 5.000 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? De afgelopen jaren worden steeds meer hotels onderdeel van franchiseformules, wat leidt tot […]

Wie blinkt uit in de verzekeringswereld?

  • 7 augustus 2024
Vandaag introduceren we de eerste editie van Uitblinkers Verzekeraars. Dit rapport is een grootschalig positioneringsonderzoek onder ruim 4.000 Nederlanders. In het rapport worden de marktposities van meer dan 70 verzekeraars met elkaar vergeleken aan de hand van het onderzoeksmodel van Treacy en Wiersema. Bovendien toetsen we of de gekozen positionering van de verzekeraars daadwerkelijk aansluit bij […]

De gezondheid van Nederlanders onder de loep

  • 26 juli 2024
Vandaag introduceren we de derde editie van de Healthy Lifestyle Monitor. Dit rapport is een grootschalig onderzoek naar naar beweging, voeding, supplementen, stress en ontspanning in Nederland. In het onderzoek zijn 5.305 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking. Het bevat de meest recente informatie over de marktomvang, producten, merken, retailers, […]

Prestaties van de grootste restaurantketens in Nederland

  • 24 juli 2024
Vandaag introduceren we de tweede editie van de Nationale Benchmark Restaurantketens. Dit rapport is een grootschalig onderzoek onder meer dan 5.000 consumenten en bevat de meest recente informatie over reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor restaurantketens. Wat kunt u verwachten? Ketenvorming, standaardisatie en het opbouwen van een sterk merk behoren tot […]

Hét consumentenonderzoek in de branche voor touroperators

  • 14 juni 2024
Eind 2023 is de Nationale Benchmark Touroperators uitgekomen. Dit is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de markt voor touroperators in Nederland. De Nationale Benchmark Touroperators vergelijkt de grootste touroperators van Nederland aan de hand van maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook […]

De ontwikkelingen in de markt voor domotica in Nederland

  • 7 juni 2024
Vandaag lanceert Multiscope de achtste editie van de Smart Home Monitor, hét grootste en langstlopende marktonderzoek in Nederland. Dit rapport geeft inzicht in het bezit en gebruik van smart home consumentenproducten in Nederland. Smart home wordt ook wel domotica of huisautomatisering genoemd. De cijfers en resultaten van bijna 20 smart home producten en meer dan […]

Scores van kledingwinkels in één benchmark rapport

  • 4 juni 2024
Vandaag introduceren we de Nationale Benchmark Kledingwinkels. Dit rapport is een grootschalig onderzoek onder bijna 5.200 consumenten en bevat de meest recente informatie over reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor kledingwinkels. Wat kunt u verwachten? Kledingkopers kiezen steeds meer voor fast fashion. Fysieke winkels hebben het moeilijk omdat het […]