Markt

24% haalt bestelling koffie- en lunchketens af

  • 16 januari 2025
Bezoekers van koffie- of lunchketens halen bijna een kwart (24%) van de bestellingen af. De meeste bezoekers bestellen eten én drinken (47%). Dunkin’ is populairder onder jongvolwassenen dan onder oudere leeftijdsgroepen. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. Driekwart bestellingen ter plaatse genuttigd Ruim […]

Markt slimme huishoudelijke apparatuur stijgt naar €3,7 miljard

  • 14 januari 2025
De markt voor slimme huishoudelijke apparatuur groeide in een jaar van €3,5 miljard naar €3,7 miljard. Het percentage huishoudens met slimme huishoudelijke apparaten bleef stabiel op 27%. Gemak en comfort (52%) zijn de belangrijkste aankoopredenen. Dit blijkt uit de achtste editie van de  Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.400 Nederlanders. […]

Ekoplaza uitblinker in onderzoek foodretail

  • 9 januari 2025
Ekoplaza heeft de beste positionering in de foodretail. Speciaalzaken positioneren zich het best en supermarkten het slechtst. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. Ekoplaza grote winnaar Een goede positionering moet voor de consument relevant, onderscheidend en geloofwaardig zijn. Consumenten beoordeelden de partijen op een schaal van 1 […]

Prijs belangrijkste keuzereden kledingwinkels

  • 7 januari 2025
Prijs (56%) vormt de belangrijkste motivatie om voor een bepaalde kledingwinkel te kiezen. Ruim de helft van de Nederlanders (54%) baseert de keuze op het aanbod. Duurzaamheid speelt een veel kleinere rol (7%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. 56% kiest voor prijs Maar liefst […]

Gemiddelde terugkeerintentie hotelketens is 72%

  • 24 december 2024
De terugkeerintentie bij hotelketens ligt gemiddeld op 72%. Klanten bezochten hotels van ketens de afgelopen drie jaar gemiddeld 1,9 keer. Ibis Budget heeft de hoogste terugkeerintentie. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders. Gemiddelde bezoekfrequentie is 1,9 De bezoekfrequentie in de afgelopen drie jaar en de intentie […]

Locatie bepaalt restaurantkeuze

  • 12 december 2024
De locatie van een restaurant speelt de belangrijkste rol bij de keuze voor een restaurantketen. Italiaanse restaurants kiezen mensen vooral vanwege het gemak. Aanbiedingen hebben een kleinere invloed. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders. Locatie is het belangrijkst De locatie van een restaurantketen speelt de […]

31% Nederlanders gebruikt producten voor betere slaap

  • 5 december 2024
Bijna een derde (31%) van de Nederlanders gebruikt één of meerdere producten om beter te slapen. Eén op de tien gebruikt oordopjes. Mannen en 50-plussers beoordelen hun slaapkwaliteit hoger dan vrouwen en jongere leeftijdsgroepen. Slaapmaskers zijn populairder onder vrouwen. Dit blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders. […]

De Efteling bekendste attractiepark van Nederland

  • 26 november 2024
De Efteling (95%) heeft de hoogste naamsbekendheid van alle attractieparken, dierentuinen en aquaria. Maar liefst 71% van de Nederlanders noemt de partij spontaan. De gemiddelde geholpen naamsbekendheid binnen deze sector is 55%. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. De Efteling hoogste TOMA De […]

DEGIRO uitblinker op ‘beste proces’

  • 29 oktober 2024
DEGIRO heeft van alle partijen in de financiële sector de hoogste score op de waardestrategie ‘beste proces’. Beleggingspartijen scoren hoger dan banken en hypotheken. De gemiddelde score op ‘beste proces’ is hoger dan op de waardestrategieën ‘beste product’ en ‘beste service’. Dit blijkt uit Uitblinkers Financiële Sector, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 […]