Markt

Aantal boekers vakantieplatformen stijgt met 18%

  • 15 april 2025
Het aantal Nederlanders dat een vakantie boekte via een vakantieplatform steeg afgelopen jaar met 18%. In de afgelopen drie jaar maakten 8,5 miljoen Nederlanders gebruik van zo’n platform. Booking.com is daarbij het populairst. Meer dan 30% van de vakantiegangers boekt via één platform. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een […]

Onderzoek: ‘Beste product’ cruciaal in woonbranche

  • 10 april 2025
In de woonbranche staat de wens voor het ‘beste product’ centraal. In de slaapbranche kiezen twee op de drie Nederlanders hiervoor. In de tuin- en bouwmarktbranche is juist een ‘lage prijs’ cruciaal, terwijl in de keukenbranche ‘beste service’ de hoogste prioriteit heeft. Dit blijkt uit de tweede editie van Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek van […]

Isolatie wint terrein als topprioriteit voor consumenten

  • 20 maart 2025
Isolatie is de populairste maatregel voor woningverduurzaming. Nederlanders besteden de werkzaamheden daarvoor meestal uit. Bijna één op de acht is van plan om de woning in de komende twaalf maanden te verduurzamen door middel van isolatie. Dit blijkt uit de vijfde editie van Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.400 Nederlanders. Grootste […]

Huishoudens betalen meer bij grootste energieleveranciers

  • 18 maart 2025
Nederlandse huishoudens betalen de hoogste termijnbedragen bij de grootste energieleveranciers. Het gemiddelde maandbedrag is €146. Bij het kiezen van een energieleverancier weegt de prijs zwaarder dan duurzaamheid. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.500 Nederlanders. Gemiddeld maandbedrag is €146 Nederlandse huishoudens betalen gemiddeld €146 per maand aan […]

€5,7 miljard besteed aan autoverzekeringen

  • 13 maart 2025
Nederlanders geven jaarlijks €5,7 miljard uit aan autoverzekeringen. De gemiddelde premie bedraagt €54 per maand en is het hoogst bij Toyota Autoverzekeringen. ‘Prijs’ is de belangrijkste reden voor de keuze voor een autoverzekeraar. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 4.600 Nederlanders. Gemiddelde premie €54 per maand Automobilisten […]

Gemiddelde terugkeerintentie restaurantketens is 77%

  • 11 maart 2025
Ruim drie op de vier (77%) bezoekers van restaurantketens verwachten er binnen twaalf maanden terug te keren. Moeke en DADAWAN hebben de meest loyale klanten. Klanten van koffie- en lunchketens zijn loyaler dan die van restaurantketens. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders. Gemiddeld 1,6 bezoek […]

Nederlanders besteden €7,6 miljard aan gezond leven

  • 6 maart 2025
Nederlanders besteden jaarlijks in totaal €7,6 miljard aan een gezonde leefstijl. Het meeste geld gaat naar sportlidmaatschappen. Ruim drie op de tien (31%) Nederlanders doen aan fitness. Dit blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor 2024, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders. €4,7 miljard naar sport Nederlanders geven jaarlijks €7,6 miljard uit aan […]

34% Nederland boekt bij touroperator

  • 20 februari 2025
De afgelopen drie jaar boekte 34% van de Nederlanders een reis bij een touroperator. TUI Nederland is favoriet, gevolgd door Corendon en Sunweb. Ruim twee op de drie (67%) bleef trouw aan dezelfde touroperator. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.600 Nederlanders. 34% […]

Nederlanders boekten voor €32,3 miljard via vakantieplatformen

  • 18 februari 2025
Vakantiegangers gaven de afgelopen drie jaar €32,3 miljard uit aan boekingen via vakantieplatformen. Gemiddeld besteedden ze €697 per boeking. Klanten gaven het meest uit bij D-reizen. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. Gemiddelde besteding €697 Nederlanders besteden gemiddeld €697 per boeking, […]