Markt

34% Nederland boekt bij touroperator

  • 20 februari 2025
De afgelopen drie jaar boekte 34% van de Nederlanders een reis bij een touroperator. TUI Nederland is favoriet, gevolgd door Corendon en Sunweb. Ruim twee op de drie (67%) bleef trouw aan dezelfde touroperator. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.600 Nederlanders. 34% […]

Nederlanders boekten voor €32,3 miljard via vakantieplatformen

  • 18 februari 2025
Vakantiegangers gaven de afgelopen drie jaar €32,3 miljard uit aan boekingen via vakantieplatformen. Gemiddeld besteedden ze €697 per boeking. Klanten gaven het meest uit bij D-reizen. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. Gemiddelde besteding €697 Nederlanders besteden gemiddeld €697 per boeking, […]

’ t Bakhuus heeft hoogste klantloyaliteit in fastfood

  • 13 februari 2025
’t Bakhuus heeft de hoogste klantloyaliteit in de fastfoodbranche. Maar liefst 92% van de klanten wil er opnieuw eten. De gemiddelde terugkeerintentie in de fastfoodbranche is 76%. Vijf partijen scoren lager dan gemiddeld op zowel de bezoekintentie als -frequentie. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders. […]

24% haalt bestelling koffie- en lunchketens af

  • 16 januari 2025
Bezoekers van koffie- of lunchketens halen bijna een kwart (24%) van de bestellingen af. De meeste bezoekers bestellen eten én drinken (47%). Dunkin’ is populairder onder jongvolwassenen dan onder oudere leeftijdsgroepen. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. Driekwart bestellingen ter plaatse genuttigd Ruim […]

Markt slimme huishoudelijke apparatuur stijgt naar €3,7 miljard

  • 14 januari 2025
De markt voor slimme huishoudelijke apparatuur groeide in een jaar van €3,5 miljard naar €3,7 miljard. Het percentage huishoudens met slimme huishoudelijke apparaten bleef stabiel op 27%. Gemak en comfort (52%) zijn de belangrijkste aankoopredenen. Dit blijkt uit de achtste editie van de  Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.400 Nederlanders. […]

Ekoplaza uitblinker in onderzoek foodretail

  • 9 januari 2025
Ekoplaza heeft de beste positionering in de foodretail. Speciaalzaken positioneren zich het best en supermarkten het slechtst. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. Ekoplaza grote winnaar Een goede positionering moet voor de consument relevant, onderscheidend en geloofwaardig zijn. Consumenten beoordeelden de partijen op een schaal van 1 […]

Prijs belangrijkste keuzereden kledingwinkels

  • 7 januari 2025
Prijs (56%) vormt de belangrijkste motivatie om voor een bepaalde kledingwinkel te kiezen. Ruim de helft van de Nederlanders (54%) baseert de keuze op het aanbod. Duurzaamheid speelt een veel kleinere rol (7%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. 56% kiest voor prijs Maar liefst […]

Gemiddelde terugkeerintentie hotelketens is 72%

  • 24 december 2024
De terugkeerintentie bij hotelketens ligt gemiddeld op 72%. Klanten bezochten hotels van ketens de afgelopen drie jaar gemiddeld 1,9 keer. Ibis Budget heeft de hoogste terugkeerintentie. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders. Gemiddelde bezoekfrequentie is 1,9 De bezoekfrequentie in de afgelopen drie jaar en de intentie […]

Locatie bepaalt restaurantkeuze

  • 12 december 2024
De locatie van een restaurant speelt de belangrijkste rol bij de keuze voor een restaurantketen. Italiaanse restaurants kiezen mensen vooral vanwege het gemak. Aanbiedingen hebben een kleinere invloed. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders. Locatie is het belangrijkst De locatie van een restaurantketen speelt de […]