Markt

Nederlanders besteden €1,4 miljard aan product abonnementen

  • 29 juli 2021
Nederlandse consumenten geven jaarlijks maar liefst €1,4 miljard uit aan abonnementen op fysieke producten. Hiervan pakt de productcategorie voeding het grootste marktaandeel (59%). Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders. €846 miljoen aan voeding abonnementen Het merendeel van de jaarlijkse omzet van product abonnementen gaat naar voeding (59%). […]

Helft consumenten verkoopt via marktplaatsen

  • 22 juli 2021
Meer dan de helft van de Nederlandse consumenten (55%) verkoopt (tweedehands) producten en diensten via internet of apps. In de meeste gevallen gaat het om de productcategorieën huis & tuin, kleding & schoenen en elektronica. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder […]

Veiliger verkeer prioriteit voor 5 miljoen Nederlanders

  • 20 juli 2021
Voor meer dan één op de drie Nederlanders (36%) is verhogen van de verkeersveiligheid de belangrijkste prioriteit in de komende jaren. Daarnaast wil een aanzienlijk deel (29%) ook meer regionale fietspaden. Dit blijkt uit Smart Mobility, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. Elektrisch en emissievrij stimuleren De meeste Nederlanders (36%) vinden dat […]

Nederlandse ouders zeer tevreden over kinderopvang

  • 15 juli 2021
Kinderdagverblijven en buitenschoolse opvang worden gemiddeld met een 8,1 beoordeeld. Desondanks voelen twee op de vijf ouders (38%) zich schuldig over het uitbesteden van deze zorg. Dit blijkt uit Kids Care & Commerce, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 1.200 ouders en toekomstige ouders. 2 op de 5 ouders heeft schuldgevoel Voor de meeste […]

De Smart Home Monitor 2021 is uit!

  • 13 juli 2021
Vandaag lanceert Multiscope de vijfde editie van de Smart Home Monitor. Dit rapport biedt een compleet overzicht van de markt, met als basis een grootschalig onderzoek onder ruim 5.200 consumenten. Bestel nu de Smart Home Monitor en u krijgt toegang tot exclusieve en up-to-date informatie over de status van domotica in Nederland. Wat staat er […]

Afspraken over inrichting thuiswerkplek blijven achter

  • 4 juli 2021
De meeste bedrijven maken afspraken over software, computer- of telefoongebruik. In mindere mate zijn er afspraken over werktijden of de inrichting van het thuiskantoor. Dit blijkt uit de Thuiswerk Monitor, een grootschalige meting van Multiscope onder meer dan 3.000 Nederlanders in loondienst. Afspraken thuiswerken meestal ICT gerelateerd Bij de meerderheid van de werkenden is er […]

Helft huishoudens heeft smart home producten

  • 22 juni 2021
In totaal hebben Nederlandse huishoudens voor €2,9 miljard aan smart home producten thuis staan. De markt groeide het afgelopen jaar met ruim €400 miljoen (+18%). Dit blijkt uit de vijfde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders. 4 miljoen huishoudens met slimme producten Het bezit van smart […]

Boldking best beoordeelde product abonnement

  • 17 juni 2021
Nederlanders zijn erg tevreden met hun abonnement op een fysiek product. Gemiddeld geven zij hun abonnement een 8,1. Aanbieder van scheermesjes Boldking wordt het beste beoordeeld met een 8,8. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders. Contactlenzen en ondergoed het beste beoordeeld De tevredenheid met product abonnementen die […]

Nederland besteedt €8 miljard aan verduurzamen woning

  • 8 juni 2021
In 2020 hebben Nederlanders ruim €8,1 miljard besteed aan het verduurzamen van hun woning. Het grootste deel hiervan werd uitgegeven aan isolatie en verwarming. Dit blijkt uit Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.000 Nederlanders. 91% naar isolatie en verwarming In 2020 hebben Nederlanders in totaal ruim €8,1 miljard besteed aan verduurzaming van […]