Markt

Jaarlijkse omzet baby- en kinderproducten ruim €200 miljoen

  • 3 oktober 2021
Jaarlijks geven Nederlanders zo’n €212 miljoen uit aan baby- en kinderproducten. Men koopt het vaakst luiers, autostoeltjes en kinderstoelen. Deze productcategorieën behalen ook een hoge jaaromzet. Dit blijkt uit Kids Care & Commerce, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 1.200 ouders en toekomstige ouders. Luiers, autostoeltjes en kinderstoelen meest gekocht De meest verkochte kinderproducten […]

Nieuwe editie E-Learning Monitor

  • 30 september 2021
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de E-Learning Monitor. Dit rapport geeft inzicht in de markt voor online opleidingen, cursussen en trainingen, met als basis een grootschalig onderzoek onder ruim 3.000 Nederlanders. Bestel nu de E-Learning Monitor en u krijgt toegang tot exclusieve en up-to-date informatie over e-learning in Nederland. Wat kunt u verwachten? […]

14% pakketjes op verkeerde dag bezorgd

  • 24 augustus 2021
Bezorgers missen vaak het afgesproken tijdstip of de dag waarop online bestellingen geleverd moeten worden. Ruim een kwart van de bestellingen komt niet op het afgesproken tijdstip, 14% van de pakketjes wordt zelfs niet op de juiste dag bezorgd. Dit blijkt uit E-commerce Aftersales, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.100 Nederlanders. Eigen bezorgdiensten […]

167.000 elektrische steps in Nederland

  • 3 augustus 2021
Bijna 3% van de Nederlanders is in het bezit van een licht elektrisch voertuig zoals een scooter, step of skateboard. Veruit het grootste deel hiervan bezit een elektrische step (47%). Dit blijkt uit de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.400 Nederlanders. 363.000 licht elektrische voertuigen (LEV) In heel Nederland rijden inmiddels 363.000 […]

Nederlanders besteden €1,4 miljard aan product abonnementen

  • 29 juli 2021
Nederlandse consumenten geven jaarlijks maar liefst €1,4 miljard uit aan abonnementen op fysieke producten. Hiervan pakt de productcategorie voeding het grootste marktaandeel (59%). Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders. €846 miljoen aan voeding abonnementen Het merendeel van de jaarlijkse omzet van product abonnementen gaat naar voeding (59%). […]

Helft consumenten verkoopt via marktplaatsen

  • 22 juli 2021
Meer dan de helft van de Nederlandse consumenten (55%) verkoopt (tweedehands) producten en diensten via internet of apps. In de meeste gevallen gaat het om de productcategorieën huis & tuin, kleding & schoenen en elektronica. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder […]

Veiliger verkeer prioriteit voor 5 miljoen Nederlanders

  • 20 juli 2021
Voor meer dan één op de drie Nederlanders (36%) is verhogen van de verkeersveiligheid de belangrijkste prioriteit in de komende jaren. Daarnaast wil een aanzienlijk deel (29%) ook meer regionale fietspaden. Dit blijkt uit Smart Mobility, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. Elektrisch en emissievrij stimuleren De meeste Nederlanders (36%) vinden dat […]

Nederlandse ouders zeer tevreden over kinderopvang

  • 15 juli 2021
Kinderdagverblijven en buitenschoolse opvang worden gemiddeld met een 8,1 beoordeeld. Desondanks voelen twee op de vijf ouders (38%) zich schuldig over het uitbesteden van deze zorg. Dit blijkt uit Kids Care & Commerce, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 1.200 ouders en toekomstige ouders. 2 op de 5 ouders heeft schuldgevoel Voor de meeste […]

De Smart Home Monitor 2021 is uit!

  • 13 juli 2021
Vandaag lanceert Multiscope de vijfde editie van de Smart Home Monitor. Dit rapport biedt een compleet overzicht van de markt, met als basis een grootschalig onderzoek onder ruim 5.200 consumenten. Bestel nu de Smart Home Monitor en u krijgt toegang tot exclusieve en up-to-date informatie over de status van domotica in Nederland. Wat staat er […]