Markt

Markt product abonnementen naar €2,4 miljard

  • 26 oktober 2021
De totale markt voor product abonnementen groeit in het komende jaar naar verwachting van €1,4 miljard naar €2,4 miljard. Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een abonnement op dranken en voeding. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope naar abonnementen op fysieke producten onder bijna 3.500 Nederlanders. Markt stijgt naar €2,4 miljard […]

640.000 slimme deurbellen in Nederland

  • 17 oktober 2021
Op dit moment hangt er bij 640.000 Nederlandse huishoudens een slimme deurbel. De totale bestedingen zijn hiermee opgelopen tot €93 miljoen. De marktleider in deze productcategorie is Ring. Voor de aankoop van een slimme deurbel gaat men het vaakst naar bol.com of Coolblue. Dit blijkt uit de vijfde editie van de Smart Home Monitor, een […]

42% niet bewust van regelingen verduurzamen woning

  • 10 oktober 2021
Veruit de meeste Nederlanders betalen het verduurzamen van de woning volledig zelf. Slechts een op de vijf Nederlanders maakt gebruik van een financiële regeling, in de meeste gevallen van een subsidie. Dat het merendeel hier geen gebruik van maakt komt mede doordat ruim vier op de tien niet bekend is met beschikbare financiële regelingen. Dit […]

Jaarlijkse omzet baby- en kinderproducten ruim €200 miljoen

  • 3 oktober 2021
Jaarlijks geven Nederlanders zo’n €212 miljoen uit aan baby- en kinderproducten. Men koopt het vaakst luiers, autostoeltjes en kinderstoelen. Deze productcategorieën behalen ook een hoge jaaromzet. Dit blijkt uit Kids Care & Commerce, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 1.200 ouders en toekomstige ouders. Luiers, autostoeltjes en kinderstoelen meest gekocht De meest verkochte kinderproducten […]

Nieuwe editie E-Learning Monitor

  • 30 september 2021
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de E-Learning Monitor. Dit rapport geeft inzicht in de markt voor online opleidingen, cursussen en trainingen, met als basis een grootschalig onderzoek onder ruim 3.000 Nederlanders. Bestel nu de E-Learning Monitor en u krijgt toegang tot exclusieve en up-to-date informatie over e-learning in Nederland. Wat kunt u verwachten? […]

14% pakketjes op verkeerde dag bezorgd

  • 24 augustus 2021
Bezorgers missen vaak het afgesproken tijdstip of de dag waarop online bestellingen geleverd moeten worden. Ruim een kwart van de bestellingen komt niet op het afgesproken tijdstip, 14% van de pakketjes wordt zelfs niet op de juiste dag bezorgd. Dit blijkt uit E-commerce Aftersales, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.100 Nederlanders. Eigen bezorgdiensten […]

167.000 elektrische steps in Nederland

  • 3 augustus 2021
Bijna 3% van de Nederlanders is in het bezit van een licht elektrisch voertuig zoals een scooter, step of skateboard. Veruit het grootste deel hiervan bezit een elektrische step (47%). Dit blijkt uit de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.400 Nederlanders. 363.000 licht elektrische voertuigen (LEV) In heel Nederland rijden inmiddels 363.000 […]

Nederlanders besteden €1,4 miljard aan product abonnementen

  • 29 juli 2021
Nederlandse consumenten geven jaarlijks maar liefst €1,4 miljard uit aan abonnementen op fysieke producten. Hiervan pakt de productcategorie voeding het grootste marktaandeel (59%). Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders. €846 miljoen aan voeding abonnementen Het merendeel van de jaarlijkse omzet van product abonnementen gaat naar voeding (59%). […]

Helft consumenten verkoopt via marktplaatsen

  • 22 juli 2021
Meer dan de helft van de Nederlandse consumenten (55%) verkoopt (tweedehands) producten en diensten via internet of apps. In de meeste gevallen gaat het om de productcategorieën huis & tuin, kleding & schoenen en elektronica. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder […]