Markt

Miljoen thuiswerkers ontevreden over vergoeding

  • 13 april 2021
Een miljoen thuiswerkers is ontevreden over de financiële compensatie die de werkgever biedt voor de kosten die zij maken. Daarnaast is 21% ontevreden over de hulp die geboden wordt bij het creëren van de ideale thuiswerkplek. Dit blijkt uit de Thuiswerk Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.000 Nederlanders in loondienst. Werknemers willen financiële […]

Schermtijd kinderen grootste uitdaging ouders

  • 11 april 2021
Vier op de tien (41%) ouders vinden het beperken van schermtijd de grootste uitdaging in de opvoeding van hun kinderen. Toekomstige ouders verwachten dat consequent zijn (32%) het lastigste is. Dit blijkt uit Kids Care & Commerce, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 1.200 ouders en toekomstige ouders. Schermtijd, consequent zijn en verwennen De […]

Helft elektrische stadsfietsen verzekerd

  • 8 april 2021
50% van de elektrische stadsfietsen in Nederland is verzekerd, wat neerkomt op zo’n 1,9 miljoen verzekerde elektrische stadsfietsen. In de meeste gevallen heeft men de verzekering afgesloten bij ANWB. Dit blijkt uit de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.400 Nederlanders. 1,9 miljoen verzekerde stadsfietsen De helft van alle elektrische stadsfietsen in Nederland […]

Gebruikers erg tevreden over deelauto

  • 4 april 2021
Gebruikers zijn in het algemeen erg tevreden over deelauto’s. Grote aanbieders worden beoordeeld met een rapportcijfer tussen de 7,3 en 8,1. Dit blijkt uit de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders. MyWheels best beoordeelde aanbieder Nederlanders beoordelen het gebruik van een deelauto met hoge rapportcijfers. Van vijf grote aanbieders […]

2,1 miljoen Nederlanders hebben product abonnement

  • 28 maart 2021
15% van de Nederlanders heeft een abonnement op een fysiek product dat periodiek geleverd wordt. Het merendeel van deze abonnementen werd in het afgelopen jaar afgesloten. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders. Voeding en persoonlijke verzorging populair Abonnementen in de voeding (24%) en persoonlijke verzorging (24%) zijn […]

Helft online aankopen via marktplaatsen

  • 18 maart 2021
Meer dan de helft (54%) van alle nieuwe online productaankopen wordt via marktplaatsen gedaan. Dit betekent dat minder dan de helft van alle online aankopen bij webwinkels plaats vindt. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder bijna 7.000 Nederlanders. Films, muziek en […]

Helft Nederlanders heeft woning verduurzaamd

  • 21 februari 2021
In 2020 heeft 51% van de Nederlanders duurzame aanpassingen aan de woning gedaan of laten uitvoeren. Dit komt neer op ruim vier miljoen huishoudens die hun woning hebben verduurzaamd. Dit blijkt uit Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.000 Nederlanders. 16 miljoen duurzame aanpassingen De helft van de Nederlanders heeft in 2020 […]

E-Learning markt groeit met €1,1 miljard

  • 11 februari 2021
Zes procent van alle Nederlanders wil binnen een jaar een online opleiding volgen. Hiermee komt het totale aantal Nederlanders dat online een opleiding heeft gevolgd op 4,3 miljoen. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.600 Nederlanders. Potentiële jaaromzet €1,1 miljard Zes procent van de Nederlanders wil binnen nu […]

Thuiswerkers besteden €400 miljoen aan kantoorproducten

  • 7 februari 2021
Ruim twee op de vijf (44%) thuiswerkers hebben tijdens de coronacrisis kantoorproducten gekocht voor de thuiswerkplek. De helft van alle thuiswerkers (48%) heeft geen bijdrage van de werkgever gekregen. Dit blijkt uit de Thuiswerk Monitor, een grootschalige meting van Multiscope onder meer dan 3.000 Nederlanders in loondienst. €400 miljoen aan kantoorproducten Meer dan twee op […]