Markt

Smart home abonnementen 500 miljoen euro waard

  • 29 oktober 2019
De potentiële omzet van smart home abonnementen bedraagt maar liefst €500 miljoen op jaarbasis. Bijna een kwart van Nederland is bereid om gemiddeld €29 per maand te betalen voor een dergelijke dienst. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders. 1,8 miljoen huishoudens zijn […]

Bijna 40% van zakelijk Nederland bestelt online

  • 19 september 2019
Bijna 40% van zakelijk Nederland heeft in het afgelopen jaar een online bestelling geplaatst voor het bedrijf. Zakelijke bestellers bestellen online met name kantoorartikelen, maar ook productcategorieën die je niet zo snel online verwacht, zoals machines of tractoren, worden al voor een kwart uitsluitend online besteld. Dit blijkt uit de eerste B2B E-commerce Markt Monitor, […]

Nederlandse omzet Spotify 350 miljoen

  • 3 september 2019
De omzet van Spotify in Nederland is inmiddels gegroeid naar 350 miljoen euro per jaar. Op dit moment heeft de muziekdienst bijna 3 miljoen betalende gebruikers, een stijging van 33% ten opzichte van 2017. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders. Spotify onmisbaar […]

Helft Nederland overgestapt naar slimme meter

  • 20 augustus 2019
Meer dan de helft van de Nederlandse huishoudens (54%) heeft inmiddels een slimme meter. Dit komt neer op ruim 4 miljoen huishoudens. Ten opzichte van een jaar geleden is het aantal bezitters gestegen met 18%. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders. Bij 30% huishoudens nog niet […]

1,2 miljoen Nederlandse huizen slim beveiligd

  • 9 juli 2019
Bijna 1,2 miljoen Nederlandse huishoudens maken inmiddels gebruik van slimme beveiligingsapparatuur. De markt is sinds 2017 gegroeid met maar liefst 36%. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders. Woningen steeds slimmer beveiligd Op dit moment is 15% van alle huishoudens in het bezit […]

Video on demand verslaat tv

  • 18 juni 2019
Nederlanders zijn in het afgelopen jaar meer video on demand gaan kijken. Het aandeel in kijkminuten van video on demand (27%) is nu voor het eerst ook groter dan het aandeel van lineaire tv (24%). Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders. Miljarden […]

Slimme speakers in 500.000 huishoudens

  • 15 mei 2019
Bijna een half miljoen Nederlandse huishoudens hebben inmiddels een slimme speaker (6%). Een lage naamsbekendheid en onduidelijke toegevoegde waarde remmen een echte doorbraak bij consumenten nog wel. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders. Onbekend maakt onbemind De meeste consumenten zijn nog niet […]

Smart home markt groeit tot 1,7 miljard euro

  • 4 februari 2019
Nederlandse consumenten hebben inmiddels voor €1,7 miljard aan smart home apparaten in huis. De markt is in het afgelopen jaar explosief gegroeid met 70%. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders. Alle segmenten winnen terrein Op dit moment zijn 2,8 miljoen huishoudens in […]

Bijna helft cryptogeld zit in Bitcoin

  • 8 mei 2018
Nederlanders investeren het meeste geld in Bitcoin. Van het geld dat Nederlanders in cryptovaluta investeren, zit 43% in Bitcoin. Verder spreiden bezitters hun investering met name over Ethereum, Ripple en Litecoin. Bitcoin blijft in de toekomst de populairste munt om in te investeren. Dit blijkt uit de Cryptovaluta Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.364 […]