Markt

Coffeelovers heeft meest loyale klanten

  • 24 oktober 2024
De terugkeerintentie bij een koffie- of lunchketen in Nederland is gemiddeld 84%. Nederlanders bezochten het afgelopen jaar gemiddeld 2,7 keer een koffie- of lunchketen. Bezoekers van Coffeelovers zijn het meest loyaal. Dit blijkt uit Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. Koffie- en lunchketens gemiddeld 2,7 keer bezocht […]

Woonwinkels scoren slecht op ‘beste service’

  • 22 oktober 2024
Woonwinkels scoren van alle subbranches binnen de woonbranche het slechtst op de waardestrategie ‘beste service’. Hubo heeft de hoogste score van alle partijen in de woonbranche. Er bestaat een positief verband tussen de score op ‘beste product’ en ‘geloofwaardigheid’. Dit blijkt uit Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.700 Nederlanders. Service belangrijk […]

Eazie heeft hoogste NPS fastfoodketens (+73)

  • 15 oktober 2024
Eazie (+73) heeft de hoogste klanttevredenheid onder de grootste fastfoodketens in Nederland. Gemiddeld scoort een fastfoodketen een NPS van +30. Restaria heeft de laagste NPS (+1). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders. Gemiddelde NPS is +30 De Europese Net Promoter Score (NPS)1 meet de klanttevredenheid […]

Zuinige Nederlander investeert in duurzaamheid

  • 10 oktober 2024
Nederlanders besteedden in 2023 €14 miljard aan woningverduurzaming. Motivaties zijn het milieu, geldbesparing en woongenot. De meeste aanpassingen zijn gedaan aan verlichting en isolatie. De verwachte besteding in 2024 bedraagt €5,6 miljard. Dit blijkt uit de vierde editie van Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. Hoofdredenen zijn milieu, geldbesparing en […]

Tevredenheid over Nederlandse hotelketens licht gedaald

  • 24 september 2024
De gemiddelde tevredenheid over Nederlandse hotelketens daalde het afgelopen jaar licht van +49 naar +47. WestCord Hotels heeft de hoogste NPS (+84). Ruim zeven op de tien hotelbezoekers hebben de intentie om terug te keren bij een hotelketen. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders. Gemiddelde […]

E-bike kampt met imagoprobleem

  • 17 september 2024
De hoge prijs is de grootste drempel voor de aanschaf van een e-bike. Huidige gebruikers beoordelen hun e-bike met een 8,4. Toch is slechts 51% van de associaties met elektrische fietsen positief. Dit blijkt uit de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.500 Nederlanders. Hoge prijs en diefstal grote drempels In 39% […]

93% klanten wil bij huidige autoverzekeraar blijven

  • 12 september 2024
Het overgrote deel van de klanten (93%) wil bij de huidige autoverzekeraar klant blijven. Interpolis heeft de trouwste klanten, met een gemiddelde klanthistorie van 24 jaar. Allianz Direct scoort het laagst op intentie om klant te blijven. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders. Loyaliteitsmatrix De […]

‘Wij blijven de goedkoopste!’ beste slogan foodretail

  • 10 september 2024
De slogan van Nettorama, ‘Wij blijven de goedkoopste!’, krijgt de hoogste waardering van consumenten. Supermarkten scoren zeer uiteenlopend. Het gemiddelde cijfer voor de slogan van een partij in de foodretail is 6,92. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. Nettorama heeft beste slogan De slogan van Nettorama, ‘Wij […]

Webshops trekken frequentere kledingkopers dan winkels

  • 29 augustus 2024
De koopfrequentie van kleding is hoger bij webshops (2,8) dan bij kledingwinkels met fysieke vestigingen (2,2). Bol heeft de meest loyale klanten met de hoogste koopfrequentie (3,6). SHEIN scoort laag op koopintentie (78%), maar heeft een bovengemiddelde frequentie (3,4). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. […]