Markt

Tevredenheid over Nederlandse hotelketens licht gedaald

  • 24 september 2024
De gemiddelde tevredenheid over Nederlandse hotelketens daalde het afgelopen jaar licht van +49 naar +47. WestCord Hotels heeft de hoogste NPS (+84). Ruim zeven op de tien hotelbezoekers hebben de intentie om terug te keren bij een hotelketen. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders. Gemiddelde […]

E-bike kampt met imagoprobleem

  • 17 september 2024
De hoge prijs is de grootste drempel voor de aanschaf van een e-bike. Huidige gebruikers beoordelen hun e-bike met een 8,4. Toch is slechts 51% van de associaties met elektrische fietsen positief. Dit blijkt uit de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.500 Nederlanders. Hoge prijs en diefstal grote drempels In 39% […]

93% klanten wil bij huidige autoverzekeraar blijven

  • 12 september 2024
Het overgrote deel van de klanten (93%) wil bij de huidige autoverzekeraar klant blijven. Interpolis heeft de trouwste klanten, met een gemiddelde klanthistorie van 24 jaar. Allianz Direct scoort het laagst op intentie om klant te blijven. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders. Loyaliteitsmatrix De […]

‘Wij blijven de goedkoopste!’ beste slogan foodretail

  • 10 september 2024
De slogan van Nettorama, ‘Wij blijven de goedkoopste!’, krijgt de hoogste waardering van consumenten. Supermarkten scoren zeer uiteenlopend. Het gemiddelde cijfer voor de slogan van een partij in de foodretail is 6,92. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. Nettorama heeft beste slogan De slogan van Nettorama, ‘Wij […]

Webshops trekken frequentere kledingkopers dan winkels

  • 29 augustus 2024
De koopfrequentie van kleding is hoger bij webshops (2,8) dan bij kledingwinkels met fysieke vestigingen (2,2). Bol heeft de meest loyale klanten met de hoogste koopfrequentie (3,6). SHEIN scoort laag op koopintentie (78%), maar heeft een bovengemiddelde frequentie (3,4). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. […]

‘U tevreden, wij tevreden!’ beste slogan verzekeringsmarkt

  • 27 augustus 2024
De slogan ‘U tevreden, wij tevreden!’ van ZLM Verzekeringen scoort met een 8,56 het hoogst van alle slogans in de markt. Het gemiddelde cijfer van alle slogans is een 7,01. Grote partijen scoren duidelijk slechter. Dit blijkt uit Uitblinkers Verzekeraars, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. Positioneringsmodel Het Treacy en Wiersema model […]

De Beren bekendste restaurantketen Nederland

  • 22 augustus 2024
De Beren is de bekendste restaurantketen van Nederland (63%). Personen tussen de 18 en 35 jaar herkennen de meeste ketens. De geholpen naamsbekendheid varieert per keten en per leeftijdsgroep. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders. 63% herkent De Beren Geholpen naamsbekendheid verwijst naar het percentage […]

86% klanten wil bij huidige energieleverancier blijven

  • 16 juli 2024
Ruim 86% van de klanten wil bij hun huidige energieleverancier blijven. Huishoudens zijn gemiddeld ruim negen jaar klant. Eneco heeft de langste klanthistorie, terwijl ANWB Energie de hoogste score behaalt op klantbehoud. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.400 Nederlanders. Loyaliteitsmatrix De klanthistorie en de intentie om […]

1,7 miljoen Nederlanders gebruiken sportsupplementen

  • 11 juli 2024
Nederland telt 1,7 miljoen Nederlanders die gebruikmaken van sportsupplementen. Jongeren vormen de grootste groep. Eiwitten en creatine zijn de meestgebruikte supplementen en XXL Nutrition is het populairste merk. Dit blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders. Vooral populair onder jongeren Ruim 1,7 miljoen Nederlanders gebruikten het afgelopen […]