Markt

Ruim 650.000 VR-brillen in Nederland

  • 10 april 2018
Vijf procent van de consumenten heeft een virtual reality bril in huis. Verreweg de meeste van deze brillen werken met een afzonderlijke smartphone als scherm. Met nieuwe toepassingen kan virtual reality de komende jaren verder groeien en een plek veroveren in de Nederlandse huiskamer. Dit blijkt uit de Smart Media Monitor, een marktonderzoek van Multiscope […]

Cryptobelegger houdt vertrouwen ondanks crash

  • 22 februari 2018
Sinds december daalde de koers van cryptomunten aanzienlijk. Ondanks de correctie is het aantal Nederlandse bezitters van cryptovaluta toch gelijk gebleven. Aan het eind van de koersval bezitten nog steeds ongeveer 865.000 Nederlanders (6,7%) één of meerdere munten. Dit blijkt uit de Cryptovaluta Monitor, een marktonderzoek van Multiscope naar betalen, beleggen en sparen in een […]

1,3 miljoen Nederlanders kijken game streams

  • 11 januari 2018
Tien procent van de Nederlanders kijkt naar game streams. Vooral bij 18 tot 35 jarigen is dit populair. Maar liefst een kwart (23%) van hen volgt de verrichtingen van andere gamers. Dit blijkt uit de recent verschenen Smart Media Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.700 Nederlanders. League of Legends populairst De streams van League […]

Netflix domineert in video on demand

  • 21 december 2017
Nederlanders kijken bijna een half miljard minuten per dag naar Netflix. Het bedrijf heeft daarmee een derde van de kijktijd in video on demand in handen. Daarnaast blijkt video on demand, gemeten naar kijktijd, lineaire televisie inmiddels naar de kroon te steken. Dit blijkt uit de Smart Media Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.700 […]

Vier op tien pakken elke dag impulsief tussendoortje

  • 27 juli 2017
Nederlanders zijn gek op tussendoortjes. Ruim negen op de tien Nederlanders (92%) eten dagelijks iets tussen de maaltijden door. Consumenten pakken een tussendoortje, omdat ze trek hebben in iets lekkers, honger hebben of uit gewoonte. Een tussendoortje eten ze vaak ongepland. Vier op de tien nemen dagelijks minstens één tussendoortje dat ze niet van plan […]

800.000 huishoudens smart in beveiliging en veiligheid

  • 20 april 2017
Bijna 800.000 Nederlandse huishoudens (11%) hebben slimme apparaten voor beveiliging & veiligheid in huis. Vooral IP en beveiligingscamera’s zijn populair. De grootste groeipotentie is voor slimme rook-, CO- en CO2-melders. Het bieden van een veilige woonomgeving voor de consument biedt kansen voor meer partijen dan enkel producenten van apparatuur. Partijen als KPN en Nuon proberen […]

Smart Home in Nederland bereikt 1 miljard euro

  • 30 maart 2017
Nederlandse consumenten hebben inmiddels €1 miljard besteed aan smart home apparaten. De productcategorie slimme huishoudelijke apparaten heeft hierin het grootste aandeel. Van alle smart home producten is de slimme thermostaat het apparaat met de hoogste marktwaarde. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor 2017, een onderzoek van Multiscope onder 5.500 Nederlanders. Grootste aandeel van huishoudelijke […]

Bijna 900.000 slimme thermostaten in Nederland

  • 9 maart 2017
Het aantal slimme thermostaten in Nederland is het afgelopen jaar gegroeid met 38% naar bijna 900.000 slimme thermostaten. Eén op de negen huishoudens heeft een slimme thermostaat in huis. Toon is nog steeds de onbetwiste marktleider. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor 2017, een onderzoek van Multiscope onder 5.500 Nederlanders. Slimme thermostaat verovert Nederland […]

Eén op de vier Nederlanders bezoekt Markthal Rotterdam

  • 29 november 2016
Markt- en foodhallen worden positief ontvangen in Nederland. Toch zijn de meeste bezoekers vooral nieuwsgierig en kijken ze alleen rond. Jongeren eten het vaakst bij een markt- of foodhal. De Markthal Rotterdam is de meest bezochte markthal van Nederland. Eén op de vier Nederlanders (23%) heeft weleens een bezoek gebracht aan deze hal. Dit blijkt […]