Markt

Eén op de tien vrouwen leest foodblogs

  • 4 oktober 2016
Inspiratie opdoen voor nieuwe recepten via online kanalen is in opkomst. Vooral bij vrouwen zijn foodblogs en -vlogs populair aan het worden. Inspiratie opdoen verloopt nu nog vooral via traditionele kanalen. Kookboeken en gratis winkelmagazines zijn nog steeds de grootste inspiratiebronnen. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.000 Nederlanders. […]

2 miljoen online boodschappers in 2017

  • 22 september 2016
Ruim één op de zes Nederlanders koopt in 2017 eten en drinken bij een online supermarkt. Het merendeel van de boodschappen doen consumenten nog steeds in de fysieke supermarkt. In de nabije toekomst zal dit nog steeds het geval zijn. De grootste omzetgroei zit echter in het online supermarktkanaal. Naar verwachting stijgt in 2017 de […]

Online alcohol bestellen is populair

  • 1 september 2016
Online eten en drinken bestellen bij een speciaalzaak begint aan terrein te winnen. Momenteel bestelt 16% van de consumenten wel eens bij een online speciaalzaak en 5% zelfs wekelijks. Alcoholische dranken worden veel online besteld. Gall.nl is het populairst. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.000 Nederlanders. Alcohol bij […]

Nieuwe muziek ontdekken grootste pluspunt Spotify

  • 18 augustus 2016
Spotify is de nummer 1 aanbieder van online muziek luisteren en is inmiddels gemeengoed geworden. Maar wat is er nou zo leuk aan het gebruiken van deze streamingdienst? Veel betaalde gebruikers Ruim driekwart van de Spotify-gebruikers (78%) heeft een betaald abonnement en luistert dus muziek zonder reclame. Bijna iedereen (94%) heeft zelf playlists samengesteld. Ruim […]

Eén op de drie Nederlanders kijkt naar vlogs

  • 16 augustus 2016
Vlogs zijn populair in Nederland. Eén op de drie Nederlanders ouder dan 18 kijkt minimaal één keer per maand een vlog. Enzoknol is de meest populaire vlogger. Vlogs zijn vooral populair bij jongeren en worden vooral bekeken ter vermaak. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.007 Nederlanders boven de 18 jaar. Vooral populair […]

Hardloop-apps zijn populair

  • 2 augustus 2016
Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig aan het hardlopen is. Hardloopkleding en -schoenen zijn populair en smart health toepassingen als apps en activity-trackers worden steeds populairder. Maar wat is er nou zo leuk aan dat rennen? Runkeeper meest populair Een kleine meerderheid (54%) loopt doorgaans tussen 5 en 10 kilometer. Twee op de tien houden […]

Nederlanders niet zonder telefoon de deur uit

  • 28 juli 2016
Nederlanders kunnen niet meer zonder telefoon. Acht op de tien Nederlanders gaan niet meer de deur uit zonder mobiele telefoon. Bij jongeren is dit aantal nog hoger. Ook ’s nachts wil men bereikbaar blijven. Slechts één op de zes Nederlanders zet de mobiele telefoon ’s nachts helemaal uit. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope […]

Aantal Pokémon Go spelers stijgt naar 2 miljoen

  • 22 juli 2016
Het aantal Pokémon trainers blijft stijgen. Vorige week, voor de lancering in de Nederlandse App- en Play Store, was er al sprake van ruim 1,3 miljoen gebruikers. Een week later blijkt dat meer dan 2 miljoen Nederlanders het spelen. Het spel is vooral populair onder jongeren. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.000 […]

Ruim 1,3 miljoen Nederlanders spelen Pokémon Go

  • 15 juli 2016
Pokémon Go heeft in ruim een week tijd Nederland veroverd. Ondanks dat de officiële versie nog niet in de Nederlandse PlayStore of Appstore staat, spelen nu al ruim 1,3 miljoen Nederlanders Pokemon Go. Het komende half jaar blijven de Pokémon trainers zichtbaar in het straatbeeld. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.000 Nederlanders. […]