Markt

Smart Health: een markt met twee gezichten

  • 17 juni 2016
De houding en acceptatie van smart health in Nederland laat twee gezichten zien. Enerzijds gebruikt al één op de drie consumenten (34%) smart health producten en toepassingen. Daarmee lijkt smart health een stevige plaats in Nederland te hebben verworven. Anderzijds is de helft van deze groep actief met alleen een gratis health-app op smartphone of […]

Candy Crush heeft 2 miljoen gebruikers

  • 9 juni 2016
Candy Crush is in Nederland met 2 miljoen gebruikers de meest gespeelde game op smartphones. Het is vooral populair bij vrouwen. Wordfeud is met 1,7 miljoen actieve gebruikers een succes bij ouderen. Nederlanders geven gemiddeld bijna 2 euro per maand uit aan games. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.349 Nederlanders. Candy Crush […]

Hoge interesse in slimme melders

  • 7 juni 2016
Nederlandse consumenten zien de toegevoegde waarde van slimme rook-, CO- en CO2-melders melders. Binnen de beveiliging- en veiligheidstoepassingen laat deze productgroep een opvallende groei zien. Eén op de tien consumenten (9%) wil slimme melders kopen. Consumenten zijn bereid flink te besteden Geïnteresseerde consumenten zijn bereid om tussen de 100 en 250 euro te besteden. Andere […]

Zijn wearables alleen iets voor mannen?

  • 1 juni 2016
Mannen registreren hun activiteit vaker met een wearable dan vrouwen. Zo monitort één op de twintig Nederlandse mannen activiteit met een hartslagmeter (5%), terwijl dit percentage onder vrouwen slechts 2% is. Ook sporthorloges, smartwatches en de fietscomputers zijn vaker in bezit van mannen dan van vrouwen. Biedt dit omzetkansen in de vrouwelijke doelgroep of moeten […]

Eén op de vier consumenten positief over smart home

  • 31 mei 2016
De toekomst is een huis met steeds meer smart home toepassingen. Een kwart van de consumenten (24%) is positief over deze ontwikkeling. De helft van de Nederlandse consumenten (49%) is gematigd positief over de (op)komst van smart home technologieën. Deze consumenten wachten rustig af welke toepassingen beschikbaar zijn en wat tegen die tijd de toegevoegde […]

Bijna negen op de tien jonge vrouwen met stressklachten

  • 26 mei 2016
Twee derde van de Nederlanders heeft stressklachten. Bij vrouwen tussen de 18 en 34 jaar is dit zelfs 85%. In Nederland gebruikt 4% een app om stressklachten te verminderen. Eén op de vijf Nederlanders heeft interesse om in de toekomst mentale gezondheid te monitoren met smart health toepassingen. Dit blijkt uit cijfers van de Smart […]

Philips grootste marktaandeel in smart home producten

  • 25 mei 2016
In Nederlandse huishoudens is smart home vooral gericht op verlichten en verwarmen. Dit beeld komt overeen met de top vijf van meest populaire smart home merken. Philips heeft het grootste marktaandeel (14%). Dit is te danken aan de Philips Hue lampen en schakelaars. Daarnaast zijn Toon (9%), KlikAanKlikUit (4%), Nefit (4%) en ICY (E-thermostaat) (2%) […]

Gezondere leefstijl door gebruik health apps en wearables

  • 23 mei 2016
Het gebruik van smart health producten en toepassingen heeft een positief effect op een gezondere leefstijl. Bijna de helft (48%) van de consumenten die apps, wearables of slimme meters gebruikt om zijn gezondheid te registreren, is het afgelopen jaar bewust gezonder gaan leven. Bij Nederlanders die geen smart health producten of toepassingen gebruiken, is slechts […]

2,3 miljoen huishoudens hebben smart home producten

  • 19 mei 2016
Drie op de tien Nederlandse huishoudens (31%) hebben smart home toepassingen. Dat zijn ongeveer 2,3 miljoen huishoudens. Hoewel het aandeel van smart home producten beperkt is, heeft 27% één of enkele smart home producten in huis. Eén op de twintig Nederlanders (4%) is al verder in smart home. Zij hebben meer dan drie smart home […]