Markt

Helft Nederlanders bereid data te delen met verzekeraar

  • 21 april 2016
Eén op de drie Nederlanders registreert activiteiten en gezondheidsdata met apps of wearables. Consumenten staan open om deze data te delen met hun zorgverzekeraars, werkgever of commerciële organisaties. Dit blijkt uit cijfers van de Smart Health Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.000 Nederlanders. Delen van data in ruil voor korting De helft van de Nederlanders (45%) is […]

Ruim half miljoen slimme thermostaten in Nederland

  • 31 maart 2016
Slimme thermostaten veroveren gestaag een plek in de Nederlandse huishoudens. Momenteel heeft 8% van de Nederlandse huishoudens een slimme thermostaat. Bijna de helft hiervan heeft deze thermostaat gekregen bij het afsluiten van een nieuw energiecontract. Toon van Eneco is de grootste. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.000 Nederlanders. […]

Eén op de drie Nederlanders gebruikt gezondheidstrackers

  • 17 maart 2016
Smart health verovert zijn plaats in Nederland. Momenteel gebruikt één op de drie Nederlanders apps, wearables of meters om zijn gezondheid te monitoren. Vooral apps zijn populair. Hartslagmeters en sporthorloges zijn de meest populaire wearables. Dit blijkt uit cijfers van de Smart Health Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.000 Nederlanders. Tracken van sport & […]

NS moet WIFI verbeteren in treinen

  • 15 maart 2016
Treinen die overvol zijn en/of niet op tijd rijden, staan op plek 1 in het rijtje trein-ergernissen. Maar wat zijn daarnaast volgens reizigers de grootste minpunten in de trein? 95% kan één of meerdere verbeterpunten noemen voor de NS, zo blijkt uit een marktonderzoek van Multiscope onder 3.500 treinreizigers. WIFI verbeteren Het meest genoemde verbeterpunt […]

Maaltijdboxen winnen terrein

  • 10 maart 2016
Maaltijdboxen zijn populair in Nederland. Eén op de tien Nederlanders heeft al weleens een maaltijdbox besteld. Daarnaast hebben twee op de tien interesse in de maaltijdbox. Dit zijn vooral een- of tweepersoonshuishoudens. Met name het gemak, de variatie in maaltijden en de inspiratie voor nieuwe recepten spreekt hen aan. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau […]

Navigatie onmisbaar voor Nederlander

  • 1 maart 2016
Bijna negen op de tien (87%) automobilisten gebruiken wel eens navigatie onderweg. De helft van de automobilisten vindt een navigatie-mogelijkheid heel erg handig en voor nog eens kwart is het inmiddels zelfs onmisbaar. De smartphone maakt navigatiesystemen bovendien langzaam overbodig. Dit blijkt uit een marktonderzoek van Multiscope onder 1.308 automobilisten. Navigatie niet meer weg te […]

Nederlander heeft gemiddeld €35 op zak

  • 23 februari 2016
Nederlanders hebben nog steeds contant geld op zak. Gemiddeld hebben ze € 35 in hun portemonnee. Mannen hebben meer contant geld bij zich dan vrouwen. Wanneer Nederlanders met pin betalen checkt een kwart vaak van te voren of ze nog genoeg geld op hun rekening hebben. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.002 […]

Kwart wintersporters gaat off-piste

  • 11 februari 2016
Bescherming is niet voor iedere Nederlandse wintersporter vanzelfsprekend. Drie op de tien wintersporters dragen dit jaar helemaal geen bescherming. Men neemt wel risico’s. Een zesde van alle wintersporters springen weleens van een schans en een kwart van de mensen doet aan off-piste. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 3.058 Nederlanders. Oostenrijk populairste land […]

Persoonlijke foto’s vaak ongewenst op internet

  • 28 januari 2016
Ruim vier op de tien Nederlanders (43%) staan weleens online op een foto die ze liever niet op internet hadden gezien. Daarentegen vraagt een kwart nooit toestemming aan anderen om de foto te plaatsen. In Nederland is 2% weleens slachtoffer geweest van identiteitsfraude middels een foto. Zes op de tien houden er rekening mee dat […]