Markt

Bijna 300.000 robotstofzuigers in Nederland

  • 18 mei 2016
Vier procent van de Nederlandse huishoudens bezit een robotstofzuiger. Met bijna 300.000 robotstofzuigers is dit het meest voorkomende apparaat om het huishouden te automatiseren. iRobot is het populairste merk. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.000 Nederlanders. iRobot is favoriet Bijna 300.000 robots rijden door de Nederlandse huiskamers om […]

Eén op de vijf hardlopers gebruikt Runkeeper

  • 10 mei 2016
Het bijhouden van hardloopactiviteiten is populair in Nederland. De helft van de hardlopers registreert zijn of haar activiteit met apps of wearables. Bij hardlopers zijn apps en sporthorloges het populairst. Bij wielrenners is de fietscomputer favoriet. Garmin en Polar zijn marktleiders. Dit blijkt uit cijfers van de Smart Health Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder […]

MyFitnessPal populairste calorieënteller

  • 6 mei 2016
Ongeveer een miljoen Nederlanders monitoren voeding & gewicht met een gratis app op smartphone of tablet. De app MyFitnessPal is het populairst. Bijna een kwart miljoen Nederlanders maken gebruik van deze gratis calorieënteller (inclusief dieetplan). Andere populaire apps zijn Mijn Eetmeter van het Voedingscentrum, Apple Health en Samsung S Health. De twee laatstgenoemde apps zijn […]

Smartwatch heeft grootste omzetpotentie

  • 3 mei 2016
Eén op de drie Nederlanders gebruikt apps, wearables of slimme meters om zijn gezondheid te monitoren. Consumenten met een wearable om sport & beweging te registreren, gebruiken meestal een hartslagmeter of sporthorloge. Ook fietscomputers en activity trackers zijn populair daarvoor. De smartwatch speelt daarin nu nog een kleine rol. Slechts 1% van de Nederlanders registreert […]

Helft Nederlanders bereid data te delen met verzekeraar

  • 21 april 2016
Eén op de drie Nederlanders registreert activiteiten en gezondheidsdata met apps of wearables. Consumenten staan open om deze data te delen met hun zorgverzekeraars, werkgever of commerciële organisaties. Dit blijkt uit cijfers van de Smart Health Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.000 Nederlanders. Delen van data in ruil voor korting De helft van de Nederlanders (45%) is […]

Ruim half miljoen slimme thermostaten in Nederland

  • 31 maart 2016
Slimme thermostaten veroveren gestaag een plek in de Nederlandse huishoudens. Momenteel heeft 8% van de Nederlandse huishoudens een slimme thermostaat. Bijna de helft hiervan heeft deze thermostaat gekregen bij het afsluiten van een nieuw energiecontract. Toon van Eneco is de grootste. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.000 Nederlanders. […]

Eén op de drie Nederlanders gebruikt gezondheidstrackers

  • 17 maart 2016
Smart health verovert zijn plaats in Nederland. Momenteel gebruikt één op de drie Nederlanders apps, wearables of meters om zijn gezondheid te monitoren. Vooral apps zijn populair. Hartslagmeters en sporthorloges zijn de meest populaire wearables. Dit blijkt uit cijfers van de Smart Health Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.000 Nederlanders. Tracken van sport & […]

NS moet WIFI verbeteren in treinen

  • 15 maart 2016
Treinen die overvol zijn en/of niet op tijd rijden, staan op plek 1 in het rijtje trein-ergernissen. Maar wat zijn daarnaast volgens reizigers de grootste minpunten in de trein? 95% kan één of meerdere verbeterpunten noemen voor de NS, zo blijkt uit een marktonderzoek van Multiscope onder 3.500 treinreizigers. WIFI verbeteren Het meest genoemde verbeterpunt […]

Maaltijdboxen winnen terrein

  • 10 maart 2016
Maaltijdboxen zijn populair in Nederland. Eén op de tien Nederlanders heeft al weleens een maaltijdbox besteld. Daarnaast hebben twee op de tien interesse in de maaltijdbox. Dit zijn vooral een- of tweepersoonshuishoudens. Met name het gemak, de variatie in maaltijden en de inspiratie voor nieuwe recepten spreekt hen aan. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau […]