Markt

Smart home markt groeit naar €6,3 miljard

  • 9 juli 2024
De smart home markt groeide in een jaar van €5,8 miljard naar €6,3 miljard. Ook steeg het bezit van slimme apparaten naar 61% van de huishoudens. Deze apparaten komen duidelijk vaker voor in koopwoningen dan in huurwoningen. Dit blijkt uit de achtste editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim […]

De Hypotheker winnaar in onderzoek financiële sector

  • 18 juni 2024
De Hypotheker is de grote uitblinker in een onderzoek binnen de hypotheeksector. De partij scoort het hoogst op de waardestrategieën ‘beste proces’, ‘beste product’ en ‘beste service’ én heeft de beste positionering. Dit blijkt uit Uitblinkers Financiële Sector, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. De Hypotheker beste positionering Een goede positionering moet […]

Grote verschillen klanttevredenheid dagattracties

  • 11 juni 2024
Er zijn grote verschillen tussen de klanttevredenheid van de grootste attractieparken, dierentuinen en aquaria van Nederland. Toverland en Hoenderdaell scoren de hoogste NPS. SEA LIFE en Dolfinarium de laagste. Over het algemeen zijn bezoekers van attractieparken meer tevreden dan die van dierentuinen en aquaria. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig […]

Auping uitblinker in onderzoek woonbranche

  • 6 juni 2024
Auping heeft de beste positionering in de woonbranche. Winkels in de slaapbranche positioneren zich het best en winkels in de keukenbranche het slechtst. Bouwmarkten GAMMA, Praxis en Karwei scoren nagenoeg gelijk op de positioneringscriteria. Dit blijkt uit Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders. Auping grote winnaar Een goede positionering moet […]

2,7 miljoen huishoudens met slimme beveiligingsapparatuur

  • 23 mei 2024
Nederland telt inmiddels 2,7 miljoen huishoudens met slimme beveiligingsapparatuur. De markt voor slimme beveiliging groeide het afgelopen jaar met 4%-punt. De meeste huishoudens zijn in het bezit van een slimme deurbel (19%). Veiligheid en controle zijn de grootste motivaties voor aanschaf. Dit blijkt uit de achtste editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek […]

Leonidas uitblinker op ‘beste product’

  • 21 mei 2024
Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. Niche partijen scoren goed In de top tien valt het op dat foodretailers1 die zich […]

Gemiddelde vrouw spendeert €845 aan kleding

  • 16 mei 2024
Vrouwen spenderen jaarlijks gemiddeld fors meer aan kleding dan mannen. Online zijn de bestedingen per aankoop gemiddeld hoger dan in fysieke winkels. Van alle webshops heeft Zalando de hoogste besteding. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. Vrouwen geven fors meer uit dan mannen Vrouwen besteden […]

88% klanten wil opnieuw boeken via vakantieplatform

  • 15 mei 2024
Bijna negen op de tien (88%) klanten van vakantieplatformen zijn van plan in de komende drie jaar opnieuw via hetzelfde platform te boeken. In de afgelopen drie jaar boekten klanten van vakantieplatformen gemiddeld 3,3 keer bij eenzelfde partij. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders. Loyaliteitsmatrix […]

Vakantiegangers zeer tevreden over touroperators

  • 7 mei 2024
Een touroperator scoort gemiddeld +63 op klanttevredenheid. Eliza was here scoort de hoogste tevredenheid (+89). Jongeren van 18 tot en met 34 jaar (+59) geven touroperators gemiddeld een lagere score dan 50-plussers (+65). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders. Gemiddelde NPS is +63 De Europese […]