Markt

Verzekeringsmarkt e-bikes stijgt naar €621 miljoen

  • 2 mei 2024
De verzekeringsmarkt voor e-bikes steeg in een jaar tijd naar €621 miljoen. Gemiddeld betalen verzekerden €14 per maand. De helft van de verzekeringen is online afgesloten. Van 7% van de e-bikebezitters is de e-bike ooit gestolen. Dit blijkt uit de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.500 Nederlanders. Verzekering kost maandelijks €14 […]

Milieu en besparing belangrijk bij verduurzaming

  • 30 april 2024
Een beter milieu (36%) en het verlagen van de energierekening (35%) zijn de belangrijkste motivaties om een woning te verduurzamen. Nederlandse huishoudens hebben voornamelijk een korte termijn focus bij verduurzaming. Jongeren vormen op deze regel een duidelijke uitzondering. Dit blijkt uit Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. Milieu minder vaak […]

ASN Bank uitblinker positionering financiële sector

  • 25 april 2024
ASN Bank (4,09) heeft de beste positionering van alle partijen in de financiële sector. Partijen die zich richten op duurzaamheid of lokale aanwezigheid scoren goed. Grote gevestigde banken scoren het slechtst. Dit blijkt uit Uitblinkers Financiële Sector, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. ASN Bank scoort het beste Een goede positionering moet […]

Eén miljoen overstappers bij autoverzekeraars

  • 18 april 2024
In de afgelopen vijf jaar stapten ruim één miljoen automobilisten over van autoverzekeraar. De komende twaalf maanden is slechts 7% van plan over te stappen. De volgende autoverzekeraar is voor 55% nog niet bekend. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders. Ruim één miljoen overstappers In […]

LOI bekendste online opleider

  • 11 april 2024
LOI is de bekendste online opleider van Nederland (82%). Zelfontwikkeling (35%) is de belangrijkste reden om te kiezen voor een opleiding. Cursisten zijn vaker vrouw (23%) dan man (19%). Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.000 Nederlanders. LOI hoogste geholpen naamsbekendheid De geholpen naamsbekendheid is het percentage respondenten […]

HEMA populairst voor koffie en lunch

  • 9 april 2024
HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. Een derde van Nederland bezoekt HEMA […]

Energieleveranciers scoren +39 op klanttevredenheid

  • 4 april 2024
De gemiddelde NPS van de grootste Nederlandse energieleveranciers is +39. ANWB Energie krijgt de hoogste NPS (+90) en Coolblue Energie de laagste (+3). Jongeren zijn minder tevreden (+32) dan ouderen (+41). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.400 Nederlanders. ANWB Energie krijgt de hoogste NPS (+90) De […]

‘Hubo helpt’ beste slogan in woonbranche

  • 28 maart 2024
‘Hubo helpt’ is door consumenten verkozen tot de beste slogan in de woonbranche. ‘Een wereld aan ideeën’ van IKEA en ‘Gegarandeerd de laagste prijs van Nederland’ van KeukenConcurrent complementeren de top drie. Het gemiddelde rapportcijfer voor slogans in de woonbranche is 6,69. Dit blijkt uit Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 […]

Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit

  • 26 maart 2024
Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit dan dierentuinen. De top acht qua loyaliteit telt zeven dierentuinen. De Efteling is het enige attractiepark binnen de top acht. Aquaria scoren het laagst op loyaliteit. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. Loyaliteitsmatrix De bezoekfrequentie en de intentie […]