Markt

Leonidas uitblinker op ‘beste product’

  • 21 mei 2024
Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. Niche partijen scoren goed In de top tien valt het op dat foodretailers1 die zich […]

Gemiddelde vrouw spendeert €845 aan kleding

  • 16 mei 2024
Vrouwen spenderen jaarlijks gemiddeld fors meer aan kleding dan mannen. Online zijn de bestedingen per aankoop gemiddeld hoger dan in fysieke winkels. Van alle webshops heeft Zalando de hoogste besteding. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. Vrouwen geven fors meer uit dan mannen Vrouwen besteden […]

88% klanten wil opnieuw boeken via vakantieplatform

  • 15 mei 2024
Bijna negen op de tien (88%) klanten van vakantieplatformen zijn van plan in de komende drie jaar opnieuw via hetzelfde platform te boeken. In de afgelopen drie jaar boekten klanten van vakantieplatformen gemiddeld 3,3 keer bij eenzelfde partij. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders. Loyaliteitsmatrix […]

Vakantiegangers zeer tevreden over touroperators

  • 7 mei 2024
Een touroperator scoort gemiddeld +63 op klanttevredenheid. Eliza was here scoort de hoogste tevredenheid (+89). Jongeren van 18 tot en met 34 jaar (+59) geven touroperators gemiddeld een lagere score dan 50-plussers (+65). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders. Gemiddelde NPS is +63 De Europese […]

Verzekeringsmarkt e-bikes stijgt naar €621 miljoen

  • 2 mei 2024
De verzekeringsmarkt voor e-bikes steeg in een jaar tijd naar €621 miljoen. Gemiddeld betalen verzekerden €14 per maand. De helft van de verzekeringen is online afgesloten. Van 7% van de e-bikebezitters is de e-bike ooit gestolen. Dit blijkt uit de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.500 Nederlanders. Verzekering kost maandelijks €14 […]

Milieu en besparing belangrijk bij verduurzaming

  • 30 april 2024
Een beter milieu (36%) en het verlagen van de energierekening (35%) zijn de belangrijkste motivaties om een woning te verduurzamen. Nederlandse huishoudens hebben voornamelijk een korte termijn focus bij verduurzaming. Jongeren vormen op deze regel een duidelijke uitzondering. Dit blijkt uit Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. Milieu minder vaak […]

ASN Bank uitblinker positionering financiële sector

  • 25 april 2024
ASN Bank (4,09) heeft de beste positionering van alle partijen in de financiële sector. Partijen die zich richten op duurzaamheid of lokale aanwezigheid scoren goed. Grote gevestigde banken scoren het slechtst. Dit blijkt uit Uitblinkers Financiële Sector, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. ASN Bank scoort het beste Een goede positionering moet […]

Eén miljoen overstappers bij autoverzekeraars

  • 18 april 2024
In de afgelopen vijf jaar stapten ruim één miljoen automobilisten over van autoverzekeraar. De komende twaalf maanden is slechts 7% van plan over te stappen. De volgende autoverzekeraar is voor 55% nog niet bekend. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders. Ruim één miljoen overstappers In […]

LOI bekendste online opleider

  • 11 april 2024
LOI is de bekendste online opleider van Nederland (82%). Zelfontwikkeling (35%) is de belangrijkste reden om te kiezen voor een opleiding. Cursisten zijn vaker vrouw (23%) dan man (19%). Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.000 Nederlanders. LOI hoogste geholpen naamsbekendheid De geholpen naamsbekendheid is het percentage respondenten […]