Markt

E-learning markt gedaald naar €2,5 miljard

  • 12 december 2023
De Nederlandse markt voor e-learning daalde van €3,8 miljard naar €2,5 miljard. Cursisten die het afgelopen jaar een online opleiding volgden, besteedden daar gemiddeld €811 aan. In totaal volgden 3,1 miljoen cursisten een opleiding. Vergeleken met 2021 financierde de overheid deze opleidingen vaker (+10%-punt). Dit blijkt uit de derde editie van de E-Learning Monitor, een […]

Helft Nederlanders boekt via vakantieplatform

  • 9 november 2023
Bijna de helft van de Nederlanders van 18 jaar en ouder boekte in de afgelopen drie jaar een vakantie via een vakantieplatform (49%). Dat zijn 7,2 miljoen Nederlanders. Het aanbod (64%) is de belangrijkste reden om te kiezen voor een bepaalde partij. Booking.com is duidelijk het populairste vakantieplatform (34%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark […]

76% klanten heeft intentie om terug te keren bij touroperator

  • 2 november 2023
Ruim driekwart van de klanten van touroperators heeft de intentie om nog een reis te boeken bij dezelfde partij. De frequentie waarmee men reizen boekt bij dezelfde partij ligt op 1,6. TUI scoort hoger dan gemiddeld op de frequentie (1,88) en intentie (77%). Aanbieders van intercontinentale reizen scoren lager dan gemiddeld op frequentie. Dit blijkt […]

Nederlanders besteden €6,9 miljard bij hotelketens

  • 24 oktober 2023
De grootste Nederlandse hotelketens trokken de afgelopen drie jaar 7,4 miljoen bezoekers1. Gemiddeld besteden ze €227 per bezoek. Dat komt in totaal neer op €6,9 miljard. Hotelbezoekers besteden het meest bij Hilton (€383) en het minst bij ibis Budget (€99). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 […]

Gemiddelde NPS Nederlandse koffie- en lunchketens is +57

  • 28 september 2023
De grootste koffie- en lunchketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +57. Coffeelovers krijgt de hoogste score (+88). Bezoekers van koffie- en lunchketens met een hoge NPS nuttigen hun bestelling vaker ter plaatse dan dat ze deze afhalen. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van […]

Nederland spendeert €7,2 miljard aan gezonde leefstijl

  • 21 september 2023
Nederlanders spendeerden het afgelopen jaar €7,2 miljard aan een gezonde leefstijl. Dat is €600 miljoen meer dan een jaar eerder. Ze besteedden het meeste aan sportlidmaatschappen (28%). Bijna twee op de drie Nederlanders sporten wekelijks (64%). Dit blijkt uit de tweede editie van de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 […]

Onderhoudsmarkt e-bikes bedraagt €217 miljoen

  • 12 september 2023
De jaarlijkse onderhoudsmarkt voor elektrische fietsen bedraagt €217 miljoen. Eigenaren van de fietsen besteden gemiddeld €39 per jaar aan onderhoud. Het grootste deel van de omzet gaat naar de basisonderhoudsbeurt (63%). Slechts 7% van de eigenaren van elektrische stadsfietsen laat geen onderhoud uitvoeren aan de fiets. Dit blijkt uit de derde editie van de E-bike […]

Gemiddelde NPS Nederlandse restaurantketens is +72

  • 7 september 2023
De grootste restaurantketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +72. Proeflokaal Bregje krijgt de hoogste score (+91). Het is opvallend dat drie van de vijf meest bezochte ketens een NPS krijgen die lager is dan gemiddeld. De 18- tot 34-jarigen geven gemiddeld een lagere score dan oudere bezoekers. Dit blijkt uit […]

Belegger investeert 11% vermogen in cryptovaluta

  • 31 augustus 2023
Cryptobezitters investeren gemiddeld 11% van hun vrij beschikbare vermogen in cryptovaluta. De waarde van hun portefeuille bedraagt ongeveer €2.654. Ze bezitten de munten gemiddeld 27 maanden. Dit blijkt uit de derde editie van de Cryptovaluta Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.000 Nederlanders. Portefeuille €2.654 waard De gemiddelde waarde van de portefeuilles van […]