Markt

Nederlanders dik tevreden over vakantieplatformen

  • 12 maart 2024
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen. De platformen scoren een gemiddelde NPS van +63. De Net Promoter Score is een maatstaf voor het meten van klanttevredenheid. Natuurhuisje heeft de hoogste NPS (+86) en Trivago de laagste (+44). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders. Natuurhuisje heeft […]

Koersstijging Bitcoin overtreft verwachtingen cryptobezitters

  • 5 maart 2024
Cryptobezitters voorspelden in 2023 nog een koersstijging van de Bitcoin van 75% in de komende vijf jaar. De daadwerkelijke stijging in de afgelopen negen maanden overtrof de verwachtingen ruimschoots (140%). Een derde van de cryptobezitters verkoopt de portefeuille bij een gemiddeld rendement van 735%. Het merendeel van de cryptobezitters zijn lange termijn beleggers (85%). Dit […]

D-reizen en Corendon bekendste touroperators

  • 27 februari 2024
D-reizen (85%) en Corendon (84%) zijn de bekendste touroperators van Nederland. Nederlanders zien reclame van touroperators voornamelijk op TV (39%) en internet (19%). TUI Nederland heeft de hoogste spontane naamsbekendheid (55%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders. D-reizen en Corendon hoogste naamsbekendheid Bijna alle Nederlanders […]

De Beren populairste restaurantketen Nederland

  • 22 februari 2024
De Beren is de best bezochte restaurantketen in Nederland (14%). Bovendien is De Beren de laatst bezochte keten voor 10% van de Nederlanders. Personen in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar bezoeken het vaakst een restaurantketen (65%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 […]

Gemiddelde NPS Nederlandse autoverzekeraars is +58

  • 15 februari 2024
Nederlandse autoverzekeraars scoren gemiddeld een NPS (Net Promoter Score) van +58. ZLM krijgt de hoogste NPS (+96). Autobezitters in de leeftijd 18 tot en met 34 jaar zijn het meest kritisch en geven gemiddeld een lagere NPS (+38) dan 50-plussers (+59). Autobezitters met een all risk verzekering (+63) zijn daarnaast het meest tevreden van alle […]

Eén miljoen huishoudens overgestapt van energieleverancier

  • 16 januari 2024
In de afgelopen twaalf maanden stapten één miljoen huishoudens over van energieleverancier. ANWB Energie (6%) en Vandebron (6%) scoorden het hoogst op de overstapbalans. 14% van de huishoudens is van plan om in de komende twaalf maanden over te stappen. Vattenfall is de grootste energieleverancier met 18% marktaandeel. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, […]

€1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens

  • 4 januari 2024
Nederlanders besteedden het afgelopen jaar €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek is €15. Nederlanders gaven het meeste uit bij lunchrooms zoals Anne&Max (€28) en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van […]

E-learning markt gedaald naar €2,5 miljard

  • 12 december 2023
De Nederlandse markt voor e-learning daalde van €3,8 miljard naar €2,5 miljard. Cursisten die het afgelopen jaar een online opleiding volgden, besteedden daar gemiddeld €811 aan. In totaal volgden 3,1 miljoen cursisten een opleiding. Vergeleken met 2021 financierde de overheid deze opleidingen vaker (+10%-punt). Dit blijkt uit de derde editie van de E-Learning Monitor, een […]

Helft Nederlanders boekt via vakantieplatform

  • 9 november 2023
Bijna de helft van de Nederlanders van 18 jaar en ouder boekte in de afgelopen drie jaar een vakantie via een vakantieplatform (49%). Dat zijn 7,2 miljoen Nederlanders. Het aanbod (64%) is de belangrijkste reden om te kiezen voor een bepaalde partij. Booking.com is duidelijk het populairste vakantieplatform (34%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark […]