Eazie heeft hoogste NPS fastfoodketens (+73)
- 15 oktober 2024
Eazie (+73) heeft de hoogste klanttevredenheid onder de grootste fastfoodketens in Nederland. Gemiddeld scoort een fastfoodketen een NPS van +30. Restaria heeft de laagste NPS (+1). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.
Gemiddelde NPS is +30
De Europese Net Promoter Score (NPS)1 meet de klanttevredenheid van bezoekers. Fastfoodketens scoren gemiddeld een NPS van +30. Dertien ketens hebben een NPS boven het gemiddelde van de markt en acht ketens hebben een NPS onder het marktgemiddelde.
Eazie hoogste klanttevredenheid
Alle fastfoodketens hebben een positieve NPS, met eazie aan kop (+73). Bezoekers van eazie zullen de keten dus hoogstwaarschijnlijk aanbevelen. SushiPoint volgt dicht op eazie met een NPS van +72. ’t Bakhuus (+64), Bram Ladage (+60) en Spare Rib Express (+51) complementeren de top vijf.
Restaria scoort het laagst
Restaria heeft van alle fastfoodketens de laagste NPS (+1). The Döner Company (+2) volgt op de tweede plaats. Verder scoren Smullers (+16), McDonald’s (+18) en Burger King (+22) ook relatief laag. Klanten zullen deze ketens dus minder snel aanraden aan vrienden of collega’s. Opvallend is dat twee van de vijf laagst scorende ketens vooral te vinden zijn op stations, namelijk The Döner Company en Smullers.
Over Multiscope
Multiscope is een specialist in online marktonderzoek. We ondersteunen bedrijven en organisaties bij het nemen van de juiste beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen.
De resultaten in dit persbericht komen uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor fastfoodketens. In het onderzoek zijn 7.180 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking. Wellicht dat bovenstaand persbericht nieuwswaarde voor u heeft. Voor vragen kunt u contact opnemen met Liza Heslenfeld via 073-6212122 of liza@multiscope.nl.
1 Klanten van bepaalde fastfoodketens kregen de vraag: “Op een schaal van 0 tot 10, hoe waarschijnlijk is het dat je de fastfoodketen zou aanraden aan vrienden of collega’s?” De (Europese) Net Promoter Score komt tot stand door het percentage respondenten dat een score van 0 tot en met 5 geeft (detractors), af te trekken van het percentage respondenten dat een score van 8 tot en met 10 geeft (promoters).
0 comments on Eazie heeft hoogste NPS fastfoodketens (+73)