Hoe optimaliseerde QiZiNi haar verpakkingen?
- 14 juli 2015
QiZiNi is een specialist in broodjes, wraps, panini’s, tosti’s, salades etc. voor onderweg of thuis. QiZiNi is onder andere herkenbaar aan de driehoekvormige sandwiches die vaak verkrijgbaar zijn bij tankstations. Multiscope werd ingeschakeld voor een verpakkingsonderzoek omdat QiZiNi graag de nieuwe verpakkingsoncepten van sandwiches en broodjes wilde testen. Daarvoor werd gebruik gemaakt van het Multiscope consumentenpanel.
Doel
Testen van verpakkingsconcepten voor sandwiches en broodjes.
Onderzoeksvragen
- Wat roept de verpakking voor associaties op?
- Scoren de verpakkingen goed op criteria als ‘aantrekkelijk’
en ‘vers-uitstraling’? - Is kleurcodering duidelijk (voor verschillende soorten beleg)
Doelgroep
Mensen die wel eens sandwiches in een out-of-home kanaal kopen.
Uitvoering
De doelgroep is door middel van een online enquête, geprogrammeerd in Socratos, onderzocht. Met de resultaten heeft QiZiNi haar verpakkingen kunnen optimaliseren zodat de pijlers van de producten het beste naar voren komen.
Resultaat
Met het uitvoeren van het verpakkingsonderzoek heeft QiZiNi de verpakking in twee metingen kunnen optimaliseren tot de huidige verpakking. Hiermee heeft QiZiNi een voor klanten aantrekkelijke verpakking gecreëerd die aansluit bij de gewenste uitstraling van de verpakking.
Meer weten?
Wilt u meer weten over een verpakkingsonderzoek of een ander vraagstuk binnen uw organisatie? Neem dan contact op met Multiscope via 073-6212122 of onderzoek@multiscope.nl.
0 comments on Hoe optimaliseerde QiZiNi haar verpakkingen?