073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Inzicht voor Manutan in naamsbekendheid en imago

Inzicht voor Manutan in naamsbekendheid en imago

  • 22 september 2015

Manutan, voorheen Overtoom, is een leverancier van kantoor-, magazijn- en werkplaatsartikelen voor het bedrijfsleven. In 2014 is de naamsverandering doorgevoerd om in heel Europa één identiteit uit te stralen. Mede door een landelijke media campagne in Nederland werd deze verandering aangekondigd. De wens van Manutan was om de naamsbekendheid en het imago van het merk te onderzoeken in Nederland, België en Frankrijk.

In een vervolg onderzoek in 2015 zijn ook andere Europese landen meegenomen in het onderzoek. Hierdoor is de naamsbekendheid en beoordeling van het imago per land duidelijk en kunnen de verschillen tussen de landen in kaart gebracht worden. Het onderzoek is in 2014 en 2015 uitgevoerd om ook de ontwikkeling in kaart te brengen.

Doel

Een internationaal onderzoek naar de naamsbekendheid van Manutan en de wijze waarop het merk (de merkwaarde) wordt beoordeeld. Het onderzoek is uitgevoerd in Nederland, België, Frankrijk, Tsjechië, Italië, Zweden en het Verenigd Koninkrijk.

Onderzoeksvragen

  • Met welke leveranciers zijn inkoopprofessionals bekend? (Top of Mind-, spontane- en geholpen bekendheid)
  • Welke leveranciers krijgen de voorkeur?
  • Hoe worden deze leveranciers beoordeeld op basis van evidente eigenschappen?
  • Welke eigenschappen van een leverancier zijn voor inkoopprofessionals het meest belangrijk?

Doelgroep

Het onderzoek is uitgevoerd onder bestaande en potentiële klanten van Manutan in de landen Nederland, België, Frankrijk, Tsjechië, Italië, Zweden en het Verenigd Koninkrijk. Deze professionals zijn vanuit hun functie verantwoordelijk voor de aanschaf van artikelen voor kantoor, magazijn en/of werkplaats.

Uitvoering

De doelgroep is door middel van een online enquête, geprogrammeerd in Socratos, onderzocht. Multiscope is tevens verantwoordelijk geweest voor de rapportage van resultaten van het onderzoek in 2015 (per land). Met deze rapportage kan Manutan in één oogopslag zien wat de naamsbekendheid is, welke scores haar directe concurrenten hebben en wat de verschillen zijn tussen haar eigen klanten en potentiële klanten. Dankzij de herhaalmeting is de impact van de ontwikkelingen meetbaar geworden.

Resultaten

Met de resultaten heeft Manutan een goed beeld van haar naamsbekendheid. Door de imago aspecten te meten heeft Manutan inzicht in haar positie in de markt ten opzicht van de concurrentie. Daarnaast heeft Manutan inzicht in de belangrijkste eigenschappen en de beoordeling van zichzelf en de concurrentie. Dit stelt Manutan in staat haar dienstverlening te verbeteren en de communicatie beter af te stemmen op het gewenste imago.

Meer weten?

Wilt u meer weten over een naamsbekendheidonderzoek of imago-onderzoek omtrent uw organisatie? Neem dan contact op met Multiscope via 073-6212122 of onderzoek@multiscope.nl.

Deel:

Nieuwer

Een succesvol PR-onderzoek

Ouder

De belangrijkste tips voor een effectmeting
0 comments on Inzicht voor Manutan in naamsbekendheid en imago
Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (54)
  • Blog (190)
  • Datasensai (3)
  • Diensten (158)
  • Kennis (1)
  • Markt (264)
  • Podcast (21)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek
begrippenlijst

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
online panel
respondenten

Software

data analyse platform
data visualisatie platform
enquête software
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
brand tracking
communicatie onderzoek
campagne effectmeting
concurrentie onderzoek
doelgroeponderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek
merknaam testen

 

monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
PR-onderzoek
pretest onderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
representatief onderzoek
sponsor effectmeting
verpakkingsonderzoek

© 2025 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.