Multiscope zet nieuwe stap in mobiel marktonderzoek
- 20 juni 2016
De nieuwe onderzoeksapp van Multiscope maakt het mogelijk om consumenten eenvoudig te bereiken voor mobiel onderzoek. Mobiel marktonderzoek met Multiscope geeft weer relevante inzichten in uw doelgroep. De noodzaak van marktonderzoek verandert niet. De consument verandert wel. De manier van onderzoek uitvoeren dus ook.
Consumenten zijn weer bereikbaar
De mening van de consument is belangrijk, maar consumenten hebben geen zin meer in lange vragenlijsten. Daarbij zijn vooral jongeren steeds moeilijker bereikbaar via e-mail. Mobiel onderzoek met Multiscope geeft consumenten weer een stem. Ze worden op het juiste moment benaderd met een korte relevante vragenlijst. Consumenten zijn eenvoudig bereikbaar na een bezoek aan uw organisatie, een bezoek aan de concurrent, onderweg of in zijn eigen huis.
Vele mogelijkheden van mobiel onderzoek
Mobiel marktonderzoek via de app van Multiscope biedt een breed scala aan mogelijkheden. De consument wordt op locatie of tijdens zijn verblijf benaderd voor onderzoek (location based research). Door rondom de ervaring naar een mening te vragen, ligt de ervaring nog vers in het geheugen en is de mening relevanter. Daarnaast is het mogelijk om respondenten te benaderen die in een bepaalde periode op de locatie zijn geweest. Dit geeft een toegankelijke manier van concurrentieonderzoek. Mystery shopping, evenement evaluatie, in-home user tests, reviews, tevredenheid en aanbeveling (NPS) zijn slechts enkele voorbeelden van onderzoeken die makkelijker en sneller zijn in te zetten dan voorheen.
Een nieuwe fase in mobiel marktonderzoek
De app van Multiscope start een nieuwe fase in mobiel onderzoek. De app benut de vele mogelijkheden van de smartphone. De vragen zijn afgestemd op het smartphone gebruik: kort, bondig en leuk om in te vullen. De variatie in vragen geeft consumenten de mogelijkheid om gesloten vragen te beantwoorden en meer diepgang te geven met tekst of foto’s. En consumenten kunnen deelnemen op basis van bezochte locaties. Daarbij biedt de locatiegeschiedenis ongekende mogelijkheden om aanvullende analyses op deze big data stroom uit te voeren.
Deelnemen aan een pilot?
In september 2016 lanceren we de eerste versie van onze onderzoeksapp. We gaan starten met een pilot om de mogelijkheden van mobiel marktonderzoek te ontdekken. We zoeken organisaties die deel willen nemen aan deze pilots. Interesse? Mail of bel even (073-6212122), dan gaan we samen onderzoeksland veranderen!
Over Multiscope
Multiscope is specialist op het gebied van online marktonderzoek. Onze diensten brengen voor opdrachtgevers de behoeften, wensen en meningen van de doelgroep in kaart. Dit kan met marktcijfers, mobiel marktonderzoek, het consumentenpanel, B2B panel en software voor online marktonderzoek.
0 comments on Multiscope zet nieuwe stap in mobiel marktonderzoek