073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Smart Media Monitor 2019 nu beschikbaar

Smart Media Monitor 2019 nu beschikbaar

  • 28 juni 2019

De tweede editie van de Smart Media Monitor is NU uit. De Smart Media Monitor is hét rapport dat inzicht geeft in welke diensten in digitale media de meeste tijd en aandacht krijgen. De cijfers laten zien welke aanbieders en welke schermen de strijd om de consument winnen. Aan welke aanbieders van video on demand, tv, music streaming, radio, social media, nieuws, e-reading en gaming besteden Nederlanders het meeste tijd en geld? Een zeer compleet overzicht van de markt met als basis een grootschalig onderzoek onder 3.600 consumenten.

Ontdek nieuwe marktkansen

Smart Media Monitor

De Smart Media Monitor is relevant voor alle bedrijven die direct of indirect actief zijn in de media. Een vernieuwende bron van informatie voor mediabedrijven, exploitanten, adverteerders, media-adviesbureaus, marketingdienstverleners en consultants.

De cijfers en resultaten van meer dan 80 aanbieders en apps zijn in dit onderzoek opgenomen. Met natuurlijk aandacht voor vernieuwers zoals Facebook, Netflix, Nintendo, Snapchat, Spotify, WhatsApp en YouTube. Het rapport biedt informatie over marktaandelen, tijdsbesteding, schermtijd, apparaat gebruik, voorkeuren, reclamegedrag, segmentatie, kansen en groeiprognoses. Zie voor alle informatie de website, inhoudsopgave of de lijsten met merken en aanbieders lijst.

Toonaangevende marktinformatie

Een brede klantengroep heeft de Smart Media Monitor omarmd als een toonaangevende bron van marktinformatie. Meer dan 25 bedrijven en organisaties kochten inmiddels een exemplaar van het rapport. Wilt u net als De Persgroep, Fox Networks, Nintendo, RAI Amsterdam, RTL, SBS, Viacom en Ziggo beschikken over de beste marktinformatie? Bestel dan nu uw persoonlijke exemplaar!

Resultaten in de media

Een groot aantal media waaronder BNR, Emerce, FD, NU.nl, Marketingtribune en RTL Nieuws publiceerden resultaten uit het rapport. Een aantal opvallende feiten uit het persbericht:

  • “Video on demand verslaat TV”
  • “Miljarden minuten per dag aan digitale media”
  • “Jonge doelgroep bepaalt digitale toekomst”
  • “Mindere toekomst voor lineaire tv”

De nieuwste trends in media

Het rapport toont duidelijk de trends in het medialandschap. Video on demand (27%), lineaire tv (24%) en social media (19%) pakken inmiddels het grootste tijdsaandeel in digitale media. Er is een duidelijke verschuiving gaande tussen video on demand en lineaire tv die wordt bepaald door verschillend kijkgedrag tussen generaties. In sommige markten is sprake van verzadiging, in andere markten groeien nieuwe marktleiders nog steeds stevig door.

Meer informatie?

De Smart Media Monitor is te koop voor € 1.295. Bestel nu direct via onze website. Neem voor vragen contact op met Yves Kistemaker (073-6212122). Hij vertelt u graag over de informatie in het rapport.

Deel:

Nieuwer

1,2 miljoen Nederlandse huizen slim beveiligd

Ouder

Video on demand verslaat tv
0 comments on Smart Media Monitor 2019 nu beschikbaar
Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (54)
  • Blog (191)
  • Datasensai (3)
  • Diensten (159)
  • Kennis (1)
  • Markt (266)
  • Podcast (21)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek
begrippenlijst

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
online panel
respondenten

Software

data analyse platform
data visualisatie platform
enquête software
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
brand tracking
communicatie onderzoek
campagne effectmeting
concurrentie onderzoek
doelgroeponderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek
merknaam testen

 

monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
PR-onderzoek
pretest onderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
representatief onderzoek
sponsor effectmeting
verpakkingsonderzoek

© 2025 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.