In opdracht van BOVAG en de Koninklijke RAI Vereniging voert Multiscope een continue onderzoek uit naar de onderhouds- en reparatiemarkt in Nederland. Dit betreft een grootschalig, maandelijks onderzoek onder ruim 5.000 Nederlandse autobezitters uit het consumentenpanel van Multiscope. Hierbij heeft Multiscope tevens een online dashboard ontwikkeld om ieder half jaar direct inzicht te krijgen in […]
In opdracht van PostNL en Thuiswinkel.org hebben we de eerste B2B E-commerce Markt Monitor uitgevoerd, een grootschalig onderzoek naar het gedrag en de voorkeuren van zakelijke online bestellers in Nederland. In totaal werden daarbij meer dan 5.400 werknemers ondervraagd uit het B2B panel van Multiscope. De marktmonitor is een jaarlijks onderzoek om naast de consumenteneditie […]
DELA biedt als dienstverlenende coöperatie ondersteuning bij uitvaarten. De organisatie heeft 21 crematoria en 54 uitvaartcentra in Nederland. Tevens is het de grootste uitvaartverzekeraar van Nederland en België. Om de naams- en productbekendheid van het dienstenportfolio van DELA te meten voert Multiscope maandelijks een meting uit onder n=750 Nederlanders tussen de 40 en 85 jaar […]
De Hogeschool van Amsterdam is een onderwijsinstelling voor hoger onderwijs, waar studenten, docenten en onderzoekers vanuit verschillende invalshoeken en disciplines samenwerken met diverse bedrijven, organisaties en (kennis)instellingen. Voor deze onderwijsinstelling heeft Multiscope in de afgelopen negen jaar diverse onderzoeken uitgevoerd, waaronder metingen van koopgedrag, consumentenbehoeften en tevredenheid. Meest recent is een behoefteonderzoek naar duurzaam gedrag […]
LEWIS is een marketing, PR & communicatiebureau met 27 kantoren verspreid over de wereld en regionale hoofdkantoren in Londen, München, Singapore en San Francisco. Binnen haar Europese groeistrategie hebben de Nederlandse kantoren in Eindhoven en Amsterdam een belangrijke rol gespeeld. In opdracht van LEWIS voeren we al meer dan een decennium marktonderzoek uit voor hun […]
Mindshare is een mediabureau-netwerk dat wereldwijd nieuwe media ervaringen voor consumenten wil creëren. Voor een van haar klanten, een partij actief in de zakelijke telecommarkt, heeft Multiscope een Brand Awareness onderzoek uitgevoerd. Het onderzoek is uitgevoerd onder ons B2B-panel. De doelgroep betrof zakelijke eindbeslissers voor telecom- of ICT-aanbieders binnen het MKB. De focus in de […]
STRATO is een van origine Duitse hostingprovider die inmiddels een toonaangevende speler binnen de Europese markt is. Sinds haar introductie op de Nederlandse markt ondersteunen we het bedrijf met een continu naamsbekendheidonderzoek. In de marketingstrategie van STRATO ligt een sterke focus op het vergroten van de naamsbekendheid waarbij het inzetten van tv-reclame een belangrijk instrument […]
Multiscope is sinds 2017 samen met Emerce verantwoordelijk voor de Website van het Jaar verkiezing. De Website van het Jaar verkiezing is de jaarlijkse online publieksprijs voor de beste en populairste websites in Nederland. Het Nederlandse publiek stemt ieder jaar op hun favoriete websites. Daarbij wordt naar een oordeel gevraagd over het ontwerp, de inhoud […]
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.