De Hogeschool van Amsterdam is een onderwijsinstelling voor hoger onderwijs, waar studenten, docenten en onderzoekers vanuit verschillende invalshoeken en disciplines samenwerken met diverse bedrijven, organisaties en (kennis)instellingen.
Voor deze onderwijsinstelling heeft Multiscope in de afgelopen negen jaar diverse onderzoeken uitgevoerd, waaronder metingen van koopgedrag, consumentenbehoeften en tevredenheid. Meest recent is een behoefteonderzoek naar duurzaam gedrag van consumenten. Dit betreft een driejarig onderzoek onder 6.600 Nederlandse consumenten. Met de resultaten van dit onderzoek wordt het nieuwe centrum voor Duurzame Economie, het Centre for Economic Transformations op de kaart gezet en media aandacht gegenereerd.
Tevens hebben de HvA en Multiscope samengewerkt in het uitbrengen van de Marketplace Monitor. De Marketplace Monitor is hét eerste en meest uitgebreide marktonderzoek dat inzicht geeft in de bekendheid, gebruik en ervaring met online marktplaatsen in Nederland. Het onderzoek is uitgevoerd onder meer dan 7.000 Nederlandse consumenten. Een groot aantal producten en diensten komen in dit rapport aan bod waaronder boeken, elektronica, films, financiële producten, kleding, levensmiddelen, maaltijdbezorging, meubels, muziek, reizen, speelgoed, sport, verzorgingsproducten en voertuigen.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.