Nieuwe inzichten in de hotelmarkt
- 5 september 2024
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor hotelketens. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van ruim 5.000 respondenten geanalyseerd.
Wat kunt u verwachten?
De afgelopen jaren worden steeds meer hotels onderdeel van franchiseformules, wat leidt tot een toename van ketenvorming in Nederland. Deze ontwikkeling zorgt ervoor dat hotels veranderen tot veelzijdige totaalconcepten, geschikt voor zowel weekendjes weg als zakelijke evenementen. De hotelmarkt is hierdoor voortdurend in beweging.
De Nationale Benchmark Hotelketens vergelijkt de grootste hotelketens van Nederland op basis van 14 prestatie-indicatoren. Dit stelt ons in staat om niet alleen de algehele populariteit te meten, maar ook de prestaties op cruciale indicatoren binnen de gehele ‘brand funnel’ te vergelijken.
Een groot aantal hotelketens komt aan bod waaronder Amrâth Hôtels, Bastion Hotels, Best Western, Bilderberg, Campanile, Corendon, Enjoyhotels, Fletcher Hotels, Golden Tulip, Hampshire Hotels, Hilton, Holiday Inn, ibis, ibis Budget, Leonardo Hotels, Mercure, NH Hotels, Novotel, Postillion Hotels, Stayokay, Van der Valk en WestCord Hotels.
Het rapport biedt vernieuwende inzichten voor iedereen in de hotelmarkt die zijn eigen prestaties wil vergelijken met die van de 22 grootste hotelketens in Nederland. Het is een waardevolle bron voor nationale ketens, regionale spelers, ambitieuze hotels, nieuwe markttoetreders, investeerders en brancheorganisaties. Naast een volledig marktoverzicht bevat het rapport ook een specifieke pagina voor elke hotelketen.
Zie voor meer informatie de website, inhoudsopgave en merkenlijst.
Enkele bevindingen uit het rapport
• De gemiddelde NPS van Nederlandse hotelketens is +47
• Locatie en prijs zijn de belangrijkste factoren bij de keuze voor een hotelketen
• Twee op de vijf Nederlanders zagen recent reclame van hotelketens
• Internetreclame zorgt voor het grootste bereik onder Nederlandse consumenten
Specificaties
• Publicatie: Augustus 2024
• Pagina’s: ca. 80
• Rapportage: Online login en hardcover
• Respondenten: ca. 5.000 (representatief voor Nederland)
• Prijs: €1.495
• Vragen: 15+ per keten
• Aanbieders: 35+
Meer informatie?
De Nationale Benchmark Hotelketens kunt u eenvoudig bestellen via onze website. Neem voor vragen contact op met Liza Heslenfeld (liza@multiscope.nl). Natuurlijk kunt u ook bellen met 073-6212122. Zij informeert u graag over alle beschikbare informatie in het rapport.
0 comments on Nieuwe inzichten in de hotelmarkt