Fletcher Hotels grootste reclamebereik hotelketens Nederland
- 15 januari 2025
Van alle hotelketens in Nederland heeft Fletcher Hotels het grootste reclamebereik (23%). In het afgelopen jaar zag 40% van de Nederlandse consumenten minstens één reclame van een hotelketen. Internet is het grootste reclamekanaal (21%) voor hotelketens in Nederland. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders.
Fletcher Hotels grootste reclamebereik
Twee op de vijf (40%) Nederlanders hebben recent reclame gezien van tenminste één hotelketen. Fletcher Hotels reclame bereikt maar liefst 23% van de bevolking. Het reclamebereik van Fletcher Hotels is daarmee het hoogst van alle hotelketens. Van der Valk volgt op de tweede plaats met een reclamebereik van 17%. Corendon (10%) maakt de top drie compleet. Gemiddeld is het reclamebereik van een hotelketen slechts 2%.
Internetreclame grootste bereik
Ruim een vijfde (21%) van alle reclame ziet men op het internet. Internetreclame is daarmee het meest succesvolle reclamekanaal. Op de tweede plaats staat daarnaast TV-reclame (17%), kort gevolgd door e-mail reclame (15%). Reclame in de krant (14%) en op social media (12%) is ook populair.
Over dit onderzoek
De Nationale Benchmark Hotelketens is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor hotelketens. In het onderzoek zijn 5.036 Nederlandse consumenten (18 jaar en ouder) ondervraagd. Bestel het rapport direct via de website.
0 comments on Fletcher Hotels grootste reclamebereik hotelketens Nederland