Hét onderzoek naar de uitblinkers in de foodretail
- 13 januari 2025
Uitblinkers Foodretail is een onderzoek naar organisaties in de foodretail met de beste positionering. In het rapport worden de marktposities van meer dan 70 supermarkten, bakkerijen, speciaalzaken en online foodretailers met elkaar vergeleken aan de hand van het onderzoeksmodel Treacy en Wiersema. Bovendien toetsen we of de gekozen positionering van de winkelformules daadwerkelijk aansluit bij de behoeften en wensen van de markt.
Sinds de lancering van dit rapport hebben we via nieuwsbrieven en blogs al enige informatie vrijgegeven, deze brengen we graag nog een keer onder uw aandacht. Uitblinkers Foodretail bevat daarnaast nog veel meer niet eerder gepubliceerde informatie.
Openbare resultaten
Wilt u een snelle update over de markt voor foodretail in Nederland? Hieronder zetten we de eerder uitgebrachte berichten voor u op een rijtje:
- Ekoplaza uitblinker in onderzoek foodretail
- Picnic hoogste score op ‘beste proces’
- ‘Wij blijven de goedkoopste!’ beste slogan foodretail
- Speciaalzaken scoren goed op ‘beste service’
- Leonidas uitblinker op ‘beste product’
Exclusieve kennis
Om een branche te domineren als marktleider is het belangrijk om te beseffen dat uitblinken op alle fronten onmogelijk is. Kies daarom een heldere positionering gericht op lage prijzen, het beste product of de beste service. Deze positionering moet voor de consument relevant, onderscheidend en geloofwaardig overkomen. Een pakkende slogan die de positie samenvat, maakt daarbij duidelijk waar een bedrijf voor staat. Uitblinkers zijn uniek in hun branche en winnen daarom de voorkeur van consumenten.
Bent u op zoek naar een compleet beeld van de markt voor foodretail? Bestel dan nu het volledige rapport. Hiermee krijgt u een compleet overzicht van de markt met als basis een grootschalig onderzoek onder bijna 3.600 consumenten. In Uitblinkers Foodretail vergelijken we in eerste instantie alle winkelformules uit de verschillende subbranches rechtstreeks met elkaar. Zo krijgt u een helder totaaloverzicht van de markt. Vervolgens zoomen we in op elke winkelformule per subbranche door op twee overzichtelijke pagina’s de belangrijkste feiten per organisatie op een rij te zetten.
De grootste partijen in de foodretail sector komen aan bod waaronder Albert Heijn, Aldi, Alexanderhoeve, Bakker Ammerlaan, Bakker Bart, Bakker Klootwijk, Bakker van Maanen, Boni, Coop, DekaMarkt, Dirck3, Dirk, Echte Bakker, Ekoplaza, Gall & Gall, HelloFresh, Hoogvliet, Jamin, Jumbo, Keurslager, Kippie, Leonidas, Lidl, Mitra, Multivlaai, Nettorama, Picnic, PLUS, SPAR, Uitgekookt, Uw Slager, Vomar en Zuivelhoeve Winkels.
Zie voor alle informatie de website, inhoudsopgave of merkenlijst.
Voor wie?
Uitblinkers Foodretail is onmisbaar voor professionals in de foodretail die hun winkelformule willen benchmarken met de concurrentie. Directeuren, commerciële teams en marketeers van zowel landelijke als regionale ketens pakken hiermee een voorsprong. Niet alleen biedt het rapport een integraal marktoverzicht, maar het voorziet ook in een gedetailleerde analyse per winkelformule.
Wie gingen u voor?
Diverse organisaties hebben Uitblinkers Foodretail al besteld, waaronder Bakker van Maanen, Dirk en Zuivelhoeve Winkels.
Meer informatie
Neem voor vragen contact op met Guido de Wit (guido@multiscope.nl) of bel via 073-6212122. Hij informeert u graag over alle beschikbare informatie in het rapport.
0 comments on Hét onderzoek naar de uitblinkers in de foodretail