Kledingwinkels in Nederland vergeleken in nieuw onderzoek
- 10 januari 2025
In juni is de Nationale Benchmark Kledingwinkels uitgekomen. Dit rapport vergelijkt de grootste fysieke en online kledingwinkels van Nederland aan de hand van maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken.
Sinds de lancering van dit rapport hebben we via nieuwsberichten en blogs al enige informatie vrijgegeven, deze brengen we graag nog een keer onder uw aandacht. De Nationale Benchmark Kledingwinkels bevat daarnaast nog veel meer niet eerder gepubliceerde informatie.
Openbare resultaten
Wilt u een snelle update over de markt van kledingwinkels in Nederland? Hieronder zetten we de eerder uitgebrachte berichten voor u op een rijtje:
• Prijs belangrijkste keuzereden kledingwinkels
• HEMA grootste reclamebereik kledingwinkels Nederland
• Zalando en H&M populairst onder 18- tot en met 34-jarigen
• Webshops trekken frequentere kledingkopers dan winkels
• Gemiddelde vrouw spendeert €845 aan kleding
Exclusieve kennis
Kledingkopers kiezen steeds meer voor fast fashion. Fysieke winkels hebben het moeilijk omdat het aantal webshops snel groeit. Daarom is het belangrijk voor kledingwinkels om op te vallen en hun doelgroep beter te begrijpen. Consumenten hebben steeds meer keuze door de opkomst van online winkels. Toch blijft een grote groep gehecht aan de ervaring en service van een fysieke winkel. Maar welke kledingwinkels slagen er nu in om op te vallen in deze dynamische markt en klanten voor zich te winnen?
Bent u op zoek naar een compleet beeld van de markt van kledingwinkels in Nederland? Bestel dan nu het volledige rapport. Hiermee krijgt u een compleet overzicht van de markt met als basis een grootschalig onderzoek onder bijna 5.200 consumenten. In de Nationale Benchmark Kledingwinkels vergelijken we in eerste instantie alle grote fysieke en online kledingwinkels rechtstreeks met elkaar op de belangrijkste prestatie-indicatoren. Zo krijgt u een helder totaaloverzicht van de markt. Vervolgens zoomen we verder in op elke kledingwinkel door op één overzichtelijke pagina de belangrijke feiten per kledingwinkel op een rij te zetten.
Diverse aanbieders komen aan bod waaronder ABOUT YOU, Amazon, bol, Bonprix, C&A, de Bijenkorf, Esprit, Gerry Weber, H&M, HEMA, Hunkemöller, JACK & JONES, Jeans Centre, MS Mode, ONLY, OPEN32, OTTO, Primark, Scapino, SHEIN, Shoeby, Takko Fashion, terStal, The Sting, Van Dal mannenmode, Van Uffelen, VERO MODA, WE fashion, Wehkamp, Wibra, Zalando, Zara en Zeeman.
Zie voor alle informatie de website, inhoudsopgave of merkenlijst.
Voor wie?
De Nationale Benchmark Kledingwinkels biedt interessante inzichten voor iedereen in deze markt die zijn eigen prestaties wil vergelijken met die van de grootste spelers. Het is waardevol voor internationale, landelijke en regionale retailketens, e-commerce spelers, leveranciers, investeerders en marketeers. Het rapport bevat niet alleen een volledig overzicht van de markt, maar ook een specifieke pagina voor elke kledingwinkel.
Meer informatie
Neem voor vragen contact op met Guido de Wit (guido@multiscope.nl) of bel via 073-6212122. Hij informeert u graag over alle beschikbare informatie in het rapport.
0 comments on Kledingwinkels in Nederland vergeleken in nieuw onderzoek